Gå til innhold

Da har Sondre også kommet til verden.


kjempekanin

Anbefalte innlegg

Begynte med tak i magen i 9-tiden på morgenen 04.06.07 en dag etter ultralyd terminen, de kom med 10 min mellomrom og varte i ca 30 sekunder, var ikke særlig vonde. Gikk litt rundt i huset og pakket ferdig baggen min sånn i tilfelle. La meg litt i badekaret hjemme, og da gikk slimproppen og takene tok seg opp og kom med 5-6 minutters mellomrom men varte fortsatt bare i en 30 sekunder. Klokken 14:00 ringte jeg føden fordi de fortsatte å komme med 5 min mellomrom og de sa at jeg hadde nok god tid på meg siden jeg var førstegangsfødende, men at jeg kunne komme inn for en kontroll. Ringte sambo og ba ham komme hjem. På vegen til sykehuset stoppet vi også for å kjøpe en hamburger, for jeg var så innmari sulten. Da vi kom frem til sykehuset var klokken ca 15:00, det var ikke flere ledige undersøkelsesrom, så jordmor skulle undersøke meg på en fødestue. Hun satte på CTG-registratoren og kjente med fingerene på magen for å finne ut hvor effektive riene var. Hun sa at hun kunne jo undersøke med det samme og finne ut om det hadde blitt noe åpning, og det var jo blitt 8 cm åpning når hun undersøkte meg. Da skal jeg si deg jordmor fikk fart på seg, jeg måtte over i fødesengen og det var for sent med noe smertestillende, fikk et par super med lystgass før det var full åpning og press riene begynte å komme. Etter ca en halv time med pressrier, var sondre ute 16:31. 3510 gram, 51 cm lang. Deilig og være ferdig med fødselen, nå har vi akkurat kommet hjem og skal bare kose oss i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åj det var en fin fødsel. gratulerer.

synes de fleste her hittil, har vært heldig med kjappe fine fødsler...hehe tvi tvi å bank i bordet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...