Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt dårlig samvittighet, drakk opp til 3-4 kopper om dagen den første tiden, men reduserte til 1 i andre trimester. Prøver å holde meg til 1 kopp koffeinholdig drikke om dagen, men må innrømme at jeg ikke er helt nazi, og har jeg veldig lyst på en ekstra esspresso-greie, så kan det hende at jeg tar det...

Har en skikkelig kruttønne av et jentevesen i magen, virker det som, og noen ganger blir jeg helt nervøs for at jeg har "speeda henne opp"... Å neiiii! Men så har jeg heller ikke funnet så mye materiale om det, og synes det står veldig lite om det rundt omkring - så hva tenker dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av det jeg har sett er det ingen forskning som viser at kaffe er skadelig. Jeg sitter nå og nyter en dobbel latte iskaffe med god samvittighet! Men heller ikke nedpå kaffe under graviditeten da..

Skrevet

Forrige gang drakk jeg MINST en kanne kaffe om dagen :) Nå prøver jeg å holde meg til en kopp om morgenen. Må bare ha kaffe da! Men forbruket av kaffe begrenser seg selv, for mitt vedkommende. Får sykt med halsbrann av det. Og ingen halsbrann på dager hvor jeg unngår kaffe helt.

Men det hender at jeg kan ta litt av i sosialt lag, og ta både 3 og 4 kopper. Tror ikke det er det verste man kan drikke som gravid :)

Skrevet

Dette lurte jeg også mye på i forrige sv.sk(og litt i dette). Det finnes opplysninger på at 1-2 kopper kaffi bør holde pr dag.Jeg prøver å holde meg til 2 kopper dgl. Ingen andre holdepunkter fra publisert data enn at det kan påvirke fødselsvekt noe.

Skrevet

Takk alle, myyyye roligere nå! (jeg ihvertfall, hun der inne er vist på steppekurs...)

Skrevet

Jeg drakk minst en kopp daglig i starten, mens jeg var i jobb ennå. Men det har dabbet av i løpet av våren, nå drikker jeg kaffe bare i selskap og når jeg har besøk.

Eneste jeg har lest om graviditet og kaffe er at man bør begrense det til to kopper daglig. Skjønner jo at den lille blir aktiv akkurat da, men det blir de jo av søtsaker også =)

Skrevet

Jeg har også drukket kaffe i dette svangerskapet, selv om fryktelig halsbrann har satt en stopper for det i det siste. Tror det er mye kaffe som skal til før det er skadelig for barnet- Mener jeg leste et sted at de anbefalte under 8 kopper om dagen. Er man veldig glad i kaffe kan det jo være en ide å bytte ut noen av koppene med koffeinfri kaffe?

Skrevet

Jeg drikker ca 2 kopper om dagen jeg. Spurte JM om det var greit og hun sa at man kunne drikke opp til 4 kopper om dagen:)

Skrevet

Eg drikk kaffi!!! Drakk kaffi i bøttevis, før eg var til JM som sa at dette ikkje var bra. Kvifor har eg aldri fått skikkelig svar på. No i ettertid har eg lese ein eller anna stad at kaffi og koffein ikkje er skadeleg. M.a.o at dette er gamal myte.....?! Men eg veit ikkje. Eg drikk no både te, kaffi og cola....Er kanskje litt ego av meg....

Som den dårlige gravide eg er...so åt eg rakfisk, spekemat, roastbiff, og røykelaks før eg visste at eg var gravid. Rakk til og med eit julebord med det det tilhøyrer. Trur de eg slit med angst og dårleg samvit i ettertid da.....men kva kan eg gjera no.....

anna enn å håpa og ynskja av heile mitt hjarte at nurket har det bra og at alt er vel....*mitt høgste ynskje*

Skrevet

jeg drikker kaffe....dethar ikke blitt mere aktivitet fordet.hun sover også når jeg super i meg kaffen.

Skrevet

jeg drikker kaffi som før egentli! Har aldri merket at ho blir mer aktiv av kaffi! Dette tror jeg er litt opphauset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...