Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Jenta mi på snart 10 mnd er ute så å si hele dagen, hun krabber omkring i gresset og bader i plaskebasseng og koser seg. Så er det noen som roper ut at dette må jeg ikke gjøre. Hvorfor ikke det, egentlig? Ja, vi har en solrik tomt. Men jeg smører henne inn med faktor 30 over hele kroppen, flere ganger om dagen. Hun drikker masse vann og får morsmelk og har plenty våte bleier. Hun sover om natten og to ganger om dagen. Og hun kjøler seg ned med et deilig bad når hun har lyst. Så hvorfor er dette galt?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Fordi de små skal skjermes så mye som mulig fra sola. For mye solkrem er ikke så kjempe bra for de små heller,er visst forska på at overdreven bruk kan føre til forskjellige former for kreft. Om de små blir solbrent, så kan d føre til hudkreft senere i livet. De tåler ikke så godt sola som oss voksne-får lettere solstikk også. De skal ihvertfall ikke være så mye ute i sola da den steker som sterkest! Det er din unge, du gjør det du syns er riktig. En annen ting er at solkremene har ikke lang holdbarhetsdato-ikke bra å bruke solkrem som er mer enn 3/4år gammel..
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Jeg blir sliten av å være i sola en hel dag! Det er utmattende. De små får lett solstikk og det er ingen spøk. Hold henne ihvertfall inne mellom 12 og 14;)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Det er jo ikke slik at vi sitter rolig i solsteika hele dagen lang, men vi er mye ute, og det er helt umulig å ikke få en del sol på seg. Hun krabber jo omkring, jeg kan liksom ikke holde henne fast hele tiden. Ante virkelig ikke at det var så farlig med sol. Jeg leste faktisk på en nettavis i går at det var veldig sunt med sol. Men det er så mange forskjellige meninger om det at det er vanskelig å vite. Men hvis det er så skadelig med solkrem også, hvorfor lager de solkrem for småbarn da? Lurer veldig på det. Til deg som tipser om solkrem: Her kaster vi all solkrem etter hver sesong og kjøper nytt igjen om våren. Men takk for tipset. HI
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Tror ikke det er noe galt i det du gjoer i det hele tatt. Jenten koser seg og faar masse luft og sol paa kroppen Jeg blir litt matt av all ropingen om kreftfare fra sol, solkrem etc.. man kan henge seg opp i alt mulig, men da sitter man der da, med et blekt og overvektig barn som bare er inne fordi solen er farlig, og da blir det satt fokus paa det og kreft kan man faa av alt virker det som. Nyt sommeren. Den er kort nok som den er i Norge (jeg ville nok brukt solkrem 50+ forresten og hatt paa henne en solhatt) hilsen meg som har en baby som trives i spanske solen hele tiden
selfangerkjerringa Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 Husk solhatt og hold henne unna solen akkruat når den er som sterkest rundt kl 12-13
paulinen Skrevet 10. juni 2007 #7 Skrevet 10. juni 2007 Hva med å sette opp en parasoll eller ett seil i hagen så det blir litt skygge? Da er jo mye av problemet løst, og jenta di får utfolde som hun vil.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #8 Skrevet 10. juni 2007 Min lille har fått SKIKKELIG varmeutslett over hele kroppen nettopp pga det der..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #9 Skrevet 10. juni 2007 Halloooo!!! hva gjorde de før i tiden da?? eller hva gjorde foreldrene dine med deg??? er så utrolig hysteri ute å går, alt er liksom farlig nå!! bruk solfaktor, thats it! å, forresten? hvorfor er det anbefalt med tran til de små ? jo, pga av veldig lite sol her i landet, så de små ikke får tilført nok d-vitamin... så nyt den solen som er!!!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #10 Skrevet 10. juni 2007 Hehe, den var litt go du anonyme over meg her. Hva foreldrene gjorde med deg, og hva de gjorde før i tiden? Hvorfor tror du antallet nye krefttilfeller øker da? Det er fordi de ikke visste så mye om hudkreft da,som det de gjør nå! Jeg sier det igjen,det jeg skrev til HI-er din unge du som har ansvaret for den. Det du velger å gjør med din unge,er det du som står for. Min unge ble forresten ikke "overvektig/lat/hvit" av å være forsiktig i sola. En annen ting folk må huske på er at strålingen fra sola er MYE høyere nå enn på f.eks. 80 tallet da mange av oss vokste opp. Det er vi foreldre som har ansvaret for barna våres, jeg vet hva som er best for mine barn-er ikke overhysterisk av den grunn. Er så utrolig mange uvitendes "bedrevitere" her inne,som igrunnen ikke har peiling på noe annet enn det som står i se og hør ( satt på spissen).
Na`is`vi`mi` Skrevet 10. juni 2007 #11 Skrevet 10. juni 2007 Koffor svare som anonym på et sånt spm??? Er nok enig med mange her,er mykje hysteri ute å går... Sunn fornuft rekker langt... Lytt til råd og meninger, "skrap" av det værste og bruk det du sjøl meiner er fornuftig... Dei aller fleste er gode foreldre som gjer det dei kan for at barna sine skal ha det bra!!! Vi må slutte å gi kvarandre dårlig samvittighet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå