Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nummer tre, en liten gutt sier de. Har nå 2 dager igjen og har i de siste dagene (etter stripping) kjent rieaktivitet (mer enn kynnere). På kvelden er de jevne, men så slutter de når jeg går å legger meg.

Er det flere som går og ikke vil komme skikkelig i gang?

Blir jo sliten av dette.

Har hørt før at tredjegangsfødene ofte går slik å lurer. Virker som om det er noe i det for min del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødte jente nr 3 11 mai, og hadde det akkurat som du beskriver! Jeg var til og med inlagt på føden i 18 timer 2 dager før jeg fødte fordi jeg hadde regelmessige svake rier med 2-3 min mellomrom.. Jordmødrene sa at det var typisk for 3 gangs fødsler. Begge mine andre fødsler har vært raske og startet med rier uten noe forvarsel.

Man tror at noe er på gang med de svake riene- men når det virkelig starter er man ikke i tvil. Men det kan gå veldig fort. Jeg kom på sykehuset med 2 cm åpning og kynnere som du beskriver. Trodde det skulle gå over igjen, men vi dro for sikkerhets skyld. Etter å ha ligget med CTG måling i en halvtime startet plutselig de ordentlige riene med 11/2 min mellom, og etter 2 timer hadde jeg født! Fra 5 cm åpning til barnet var ute tok 20 min.

Masse lykke til! Får håpe du slipper å gå lenge med lure riene- det er veldig slitsomt....

Skrevet

Hei:) Ja har å hørt at med nummer tre er det ofte mann tror mann er i gang og ikke er det. Har selv vært helt sikker ett parr ganger på at NÅ starter det, men så dabber det av igjen......

Å er jo så sliten fra før med 2små barn hjemme, om ikke luringen i magen skal være vrang i tilegg:/

Men en ting er sikkert å det er at ut skal huleboeren FØR eller SIDEN, før hadde bare vært bedre:)

Lykke til og slapp av så når det starter så er du klar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...