Gå til innhold

Slynger og bæreseler, trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å anskaffe meg ei slynge, bæresele eller sjal, ei der ungen sitter bra og en jeg kan bruke lenge av gangen uten at det går utover barnet. Har lest litt på nettsteder om flere typer som kan brukes fra nyfødt av der ungen ligger, og opp til 4-5 år. Har en gutt på 4 1/2 mnd og bruker nå en lånt babybjørn sele, men det blir så tungt å bære bare etter en liten stund og jeg får kjempevondt i ryggen. Så jeg lurer på om det er noen her som kan gi meg råd om ulike bæreanordninger. Si gjerne litt om det du bruker, hvorfor du er fornøyd, pris, hvordan det er å bruke osv. Jeg er ute etter en enklere måte å bære barnet mitt på, gjerne en en anordning som kan brukes på ryggen også senere, som jeg kan amme han i og der han kan både ligge og "sitte", for er han ikke trøtt vil han ikke ligge nede;) Håper noen kan hjelpe meg å finne frem i en jungel av muligheter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke gi deg noen råd- venter selv på mitt første elastiske bæresjal. Men, råder deg til å spørre på tettinntil.com forumet, der er de veldig flinke og hjelpsomme! Jeg gikk meg "vill i jungelen" av bæregreier, men fikk god hjelp til å bestemme meg der:) lykke til!

Skrevet

Jeg har babybjørn, som jeg hater:p

Også har jeg en ringslynge fra Going.no. Den er jeg kjempefornøyd med, og bruker den hver eneste dag. Embla er snart 9 mnd og trives veldig godt i skredderstilling fremovvervendt:)

Utover det så har jeg hatt MeiTai på ønskerlisten lenge, og vil, til tross for at jeg ikke eier en selv, anbefale det på det sterkeste:)

Skrevet

Jeg kjøpte elastisk sjal på messa for ei uke siden. Jeg valgte det fordi det kan brukes på så mange forskjellige måter og av ulike personer uten noen store innstillinger. Det var det beste å ha på, syns jeg, og babyen sitter godt inntil hele tiden. Anna syns det er helt topp å sitte der, og sovner etter bare noen minutter HVER GANG. =) Når hun skriker på kveldene (kolikk) så går en av oss med henne i sjalet og hun roer seg.

Jeg prøvde lin-sjal, slynge og to forskjellige Mei Tai også, men valgte altså det elastiske sjalet.

Jeg trodde jeg ville bruke lang tid på å lære meg å knyte det, men det gikk kjapt, tar ikke noe lenger tid enn f.eks en Baby-Bjørn nå.

Det som kan være dumt er at når du skal ha det på, så "subber" det bakken/gulvet, men jeg har ikke sett det som noen hindring enda iallefall. Det er jo bare endene som jeg knyter rundt hoftene som "subber", ikke delen som babyen har rundt seg.

Har det med i vogna og bruker det hvis Anna våkner og skriker når vi er ute på tur. Kan bli litt varmt i disse dager, men ikke så ille som jeg trodde. Også er jo hun tildekket for sola, men kan fortsatt være oppe og se seg rundt. (Trenger bare solhatt)

Har en arvet Baby-Bjørn og den er helt forferdelig! Hun som demonstrerte sjalene sa at det som var forskjell på sæler og sjal var at i sæle (Baby-Bjørn) fikk babyen/barnet all belatning på bekkenet, noe som ikke var bra for barnet. Men i sjal satt de med beina spredd og den lille belastbningen barnet fikk ble fordelt over hele kroppen.

Oi, ble langt dette her. Skulle tro jeg fikk provisjon for å selge sjal. Hehe. =)

Skrevet

Jeg kjøpte en sånn ergo-sele, eller rettere sagt en sele som er helt lik, men til halve prisen.

Har brukt den i to dager nå og den virker grei. Sønnen min er 5 mnd og veier 11kg, så jeg måtte ha noe. Den heter patapum.

Du kan lese om den på www.patapum.com

Skrevet

skriver under på patapum ;-) kjøpte min hos dotedot.com - kjemperask levering og super service.

Ellers har jeg EllaRoo bæresjal - hjemmesydd meit tai og to ringslynger (en fjummsislynge og en hjemmesydd)

Så "advarsel": man blir fort hekta på bæretøy hehe - velkommen i klubben

Skrevet

Har nettopp bestilt Ergo bæresæle og gleder meg til vi får den. de har instruksjonsvideo på siden sin og likte det jeg så der. Har ikke prøvd sjal men alle skryter jo av de,men mange typer ja. Mannen min syns de ser merkelige ut han da...er nok noe nytt og uvant.

Brukte baby bjørn på kjøpesenteret i dag for snuppa liker ikke ligge i vogna våken. Skuldrene mine var helt ødelagt etterpå.... Blir spennende. Kan bære både på rygg,mage og hofte og enkel å snu med barnet i. Kan amme og sove der.

Skrevet

jeg har en active baby bjørn med støtte i ryggen og er veldig fornøyd,Lillegutten vår sovner også med en gang han blir satt oppi.

Skrevet

Jeg har ergo bæresele. Kan anbefale den på det varmeste :-)

Har hatt den i snart 3 mnd og er kjempefornøyd.

Den er superenkel i bruk.

Har ikke begrensninger på hvor lenge du kan ha barnet i den pga den ikke er skadelig for barnets rygg slik mange andre seler er.

Kan bære på mage, hofte og rygg. + at med spedbarnsinnlegg kan en bruke den helt fra fødselen av.

En kan amme i den. (gjort det mange ggr :-) )

Det finnes ikke tungt å bære med denne selen. Får ikke vondt i nakke og skuldre som en får med mange andre seler. (har prøvd andre seler tidligere)

Jeg sluttet nesten helt med å bruke vogn da jeg kjøpte denne selen. Småen sover kjempegodt i den og :-)

Absolutt den beste investeringen jeg har gjort.

Hvis du går inn på www.babyslynga.no så har de den der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...