PintSizedDictator Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 For ca 2 mndr siden så var eg på Brio å bestilte en duovogn...betalte den også. Kostet meg 5000 med stelleveske og det var det...trodde eg... I dag kom vognen og plutselig fikk eg vite at fôret og taket til sittedelen måtte eg betale 1900 ekstra for!! Det vil si at vognen egentlig koster 7000 kr. E så forbanna nå...det der var det INGEN som sa til meg da eg var inne å kjøpte den... *utblåsning*
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Kan ikke du sjekke om du får kjøpt samme vogna et annet sted (selvom den er like dyr), og krev pengene tilbake? De har jo absolutt ført deg bak lyset!
(-: Ida&Tilde sin mams :-) Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 då hadde eg virkelig nektet å betale det ekstra.. va ganske mye penger det var snakk om og!!
Serial mom Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 Hva???? Er det lov??? Ville sjekket kjøpsloven,kanskje du kan få krangla deg til å få de resterende tingene "gratis",eller ihvertfall til nedsatt pris? De har jo lurt deg,dersom du først har betalt èn sum,så blir pålagt enda en!
PintSizedDictator Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2007 Har tenkt tanken, men så e det dette med ord mot ord da... *sukk* Spesielt siden det e såpass lenge siden også... E ikke typen til å la slike ting ligge, men ser ikke at eg kan vinne frem her egentlig.... Eg så jo max overrasket ut da hun nevnte det, men så ikke ut som om hun registrerte det, eller så latet hun bare som:\ Grrrr....det e jo sure penger da, men jenten min kan jo ikke sitte i en vogn uten tak eller for på sittedelen....
Serial mom Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 Hadde ihvertfall latt vogna stå igjen i butikken(hadde du allerede betalt de 5000;-,forresten?) og heller kjøpt vogn et annet sted...
PintSizedDictator Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2007 Ja det var jo akkurat det...eg betalte den gang fordi eg vill elsippe å gå å tenke på at eg må holde av penger osv.. Stoooor tabbe visstnok.... *murre* Men vognen e jo såååå fin da... pokker og. Man må jo snart spørre om alt når man kjøper vokn...men hvem hadde tenkt på å spørre om sittedelen kom med fòr!?
litakine og Theodor Skrevet 9. juni 2007 #8 Skrevet 9. juni 2007 hmm, jeg har kjøpt samme vogn, mn da hørte da både for og kalesje med i samme pakken som liggedelen
PintSizedDictator Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. juni 2007 Den nye duomodellen til brio? Syns det e litt rart at de ikke sa noe til meg med en gang ihvertfall...da hadde eg heller tenkt meg godt om, uansett hvor fin vognen e...
Serial mom Skrevet 9. juni 2007 #10 Skrevet 9. juni 2007 Man må jo ikke spørre bilforhandleren om prisen inkluderer trekk på setene! Driver jo ikke butikk på den måten,vel! Det der ble for dumt. Kjempesynd at du hadde betalt så mye allerede. Skulle tro du har rett til å heve kjøpet,men da er du selvsagt fri for vogn da...
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #11 Skrevet 9. juni 2007 Da hadde jeg heva kjøpet...altså kredt pengene tilbake....for dette har dem ikke lov til ... Jeg har bestillt vogn og der kom alt komplett på litt over 7000.... Du kan si til de i butikken, at så lenge de ikke opplyste om det så er ikke du plikta til og betale de pengene ekstra..helt sant...ring forbruker ombudet og sjekk...
PintSizedDictator Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. juni 2007 heheheh fine sammenligningen;) Syns eg hører det "Unnskyld, men innkluderer prisen på denne bilen trekk på setene? Og rattet...kommer det utenom kanskje? " Ja det e jo det da...e jo bare 20 dager igjen nå til termin...alt kan jo skje, og to mndr uten vogn nå går ikke...har tenkt å bruke baggen som seng for jenten en liten stund. Vi har planer om å flyttet til større leilighet, så da venter eg med seng, som ikke plass til her anyway... e liksom avhngig av hele shaiten:\ jaja, man lærer så lenge man lever
PintSizedDictator Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 9. juni 2007 Det som gjør det hele så vanskelig e at de e så fordømt hyggelig og blide der nede. Strålende blide mennesker som e kjempe hjelpsomme og prater masse med meg...åååå kunne de ikke vært en flokk med sure drittkjerringer da! Da hadde det vært mye lettere å bli skikkelig forbanna på de.
Serial mom Skrevet 9. juni 2007 #14 Skrevet 9. juni 2007 Men du,sjekk kjøpsloven,om løvinne m/oktoberspire her over har rett,så kan du slippe å betale. Ingen steder rundt om der du bor som har ei vogn du kan tenke deg da? Kanskje noen venner har ei du kan låne frem til du har funnet en ny en...?
PintSizedDictator Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 9. juni 2007 Nei egentlig ikke....og så e jo denne butikken "billig" da i forhold til andre butikker. De vennene som har unger bruker vognene selv nå... *blæh* Heldigvis var nå dette penger eg fikk fra nav (engangsstønad) som skal brukes på slikt...men uansett.. Hmmm...men kan eg vinne noe på dette da uten bevis? For eg har jo ikke noen skriftlig kontrakt da...
Serial mom Skrevet 9. juni 2007 #16 Skrevet 9. juni 2007 Muntlige avtaler skal jo være bindene da,men det er klart at det blir jo ditt ord mot selgerens. Synes uansett det var rart at de ikke krevde deg for hele beløpet samtidig,hvorfor dele det opp? Husker du om det sto noen plakat eller lapp på vogna da du var å kikka på den første gang? Med pris?
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #17 Skrevet 9. juni 2007 har du ikke fått kvittering på vogna da..det du skal betale nå??
PintSizedDictator Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #18 Skrevet 9. juni 2007 Jo eg har kvitteringen og der e prisen 5689...det var med stelleveske. På prislappen som hang på vognen den gang sto det 4990.... Tror eg skal dra ned igjen over helgen å vise de kvitteringen...eg sa eg skulle betale hele vognen...alt på en gang...det hadde jo vært en perfekt åpning for dem å si at trekket ikke fulgte med....
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 9. juni 2007 #19 Skrevet 9. juni 2007 kan jeg spørre hvor du kjøpte den? Er det den Brio Happy? For den har jeg og nemlig kjøpt, men da måtte jeg betale 7000
PintSizedDictator Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #20 Skrevet 9. juni 2007 Det e en Brio Happy ja, men det sto ikke 7000 på prislappen da eg kjøpte den... det e ihvertfall meget misvisende om ikke den prisen var riktig...
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 9. juni 2007 #21 Skrevet 9. juni 2007 jepp, jeg fikk beskjed om at den kostet 4990 jeg også, helt til jeg skulle betale:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå