Gå til innhold

Bør jeg ringe legen? Ønsker mange svar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nettopp på do, og da jeg tørket meg kom det litt blodslim på papiret.

Er det grunn nok til å ringe lege, og hva gjør de? Jeg er 10 pluss 2 dager i dag.

Legevakta er på sykehuset, og jeg må kjøre ganske langt. Eller ca tr mil tror jeg.

Hadde dere ringt? Det er jo ikke noe de kan gjøre uansett, men kanskje UL for å se om det er liv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ingen som kan ta en slik avgjørelse, og finnes nok ingen fasitsvar..

MEN, jeg kan fortelle deg hva JEG hadde gjort..

Jeg hadde ringt, bare for å høre hva de sa..

Mest sannsynligvis skjer det ingenting, men da har du ihvertfall snakka med noen..

Det at du skal gå rundt og være bekymret er ikke hverken bra eller gøy..

Lykke til=)

PS! Jeg blødde i uke 11+1

Nada problemos!!!

Skrevet

Det skader jo ikke å ringe å spørre. Det gjør kanskje at du blir litt roligere inne i deg slev også.

Jeg hadde nok ringt hvis jeg var deg og bare spurt. Bedre å spørre 1 gang for mye en 1 gang for lite.

Masse lykke til.=)

Skrevet

Ta det ihvertfall veldig rolig,det er slettes ikke sikkert at det er noe galt. Du kan jo ringe legevakta å spørre hva de synes du skal gjøre,før du bestemmer deg.

Jeg ringte kontoret til gyn da jeg blødde litt 10+1,og fikk beskjed om å komme til UL dagen etterpå,var ingen hast,og at det sikkert gikk bra. Fikk en UL hos en annen klinikk istedet,og det ble konstatert MA i uke 5-6. Du trenger sikkert ingen "akutt" UL,men såpass langt som du er bør du ha en UL iløpet av et par dager ihvertfall,for å se om det enda er liv,eller om du evt. må ha en utskrapning(ifall det er dødt og ikke kommer ut av seg selv)

Mitt kom ut av seg selv dagen før utskrapning(samme dag som UL)

Håper det stopper å blø,og at alt ser helt fint ut når du kommer deg til UL!

Masse lykke til!

Skrevet

Det blir vel innvendig UL igjen da eller? Jeg var på UL i uke 7, kun for å berolige meg. Jeg har tidligere mistet i uke 19, så den tidlig UL var kun for min del. Kjenner jeg er litt nervøs nå, selv om det var minimalt med blod. Var mer slim med rød farge om dere skjønner.

Da jeg var på UL sist, kom det litt blod etterpå,sikkert pga innvendig UL.

Skrevet

Jeg var på innvendig ul i uke 6+3 OG uke 11+1 ja!!!

Kan skjønne at du er nervøs, men jeg tenker slik at jo mer rolig du prøver å ta det selv, jo bedre er det for den lille...

Ring og hør... :) Og lykke till!!! Alt er nok som det skal...

Skrevet

virker som det er veldig mange som blør tidlig i svangerskapet,,,,

å det går somregel greit..men det er jo nesten en regel ate du kontakter lege forde...åsså bare høre hva de anbefaler..om det er nødvendig med en sjekk...

mange leger sier det ikke er nødvendig så lenge det ikke er messe blod som varer lenge....

en kort lett blødning kan bare vere slimhinnene som er ømfintlige....

hadde det jeg og i uke 11 eller noe sånt...kom bare litt liksom..

Skrevet

Jeg blødde selv flere ganger tidlig i sv.skapet. Ringte lege jeg.

Men, jeg har opplevd en SA tidligere og har vært gjennom mye for å bli gravid. Hadde det ikke vært for det, er det ikke sikkert jeg hadde ringt.

Hadde bare blod på papiret.

Jeg ringte ikke legevakten. Ikke i 1.trimester.

Ventet til neste virkedag, og ringte gyn som jeg går til. Han er helt super og slapp meg til med en gang.

Hadde en blødning i uke 22. Da ringte jeg føden. Fikk komme inn til sjekk da også.

For min del har alle blødningene dette sv.skapet kommet av morkaken som lå for langt nede. Siste gangen hadde jeg mest sannsynlig fått en liten rift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...