Gå til innhold

Når jeg skal fikse pass til Martin

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg har fullt foreldreansvar, trenger jeg da å ha med farens pass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men du må ha med dokumentasjon på at du har fult foreldreansvar. Iallefall så måtte jeg det! Så råder deg til å ta det med, sånn i tilfelle.. Jeg hadde det ikke med, og måtte farte avgårde til NAV for å få en dokumentasjon på det - etter å ha stått to timer i kø på passkontoret.

Skrevet

okei, da må jeg finne frem det papiret da. For de trenger vel bare det foreldreansvarspapiret vi signerte hjemme?

Skrevet

Var nede og spurte om nettopp dette på politihuset her om dagen, og hun i skranken sa at de sjekket det opp med likningskontoret,så jeg trengte ikke ha med noe..:)

Skrevet

Så lenge du har foreldreansvaret alene trenger du bare ha med egen legitimasjon og Martins fødselsattest. og ingenting mer. Det står når de sjekker dine opplysninger hos folkeregisteret. :)

Skrevet

Da må jeg ha hatt en jævlig vanskelig dame, for jeg måtte hente dokumentasjon på det selv..

Skrevet

Tidligere måtte man ha med dokumentasjon på at man hadde foreldreansvaret alene, men nå sjekker de det opp mot folkeregisteret.

Skrevet

jeg er ganske så sikker på at det ble gjortom etter at aleneforeningen mente at politet diskrimenerte alenemødre ved og be de bevise at de hadde alenasvar for egene barn.

så de kan ikke kreve at du skal bevisa at du har foreldransvaret alene. det er de som skal bevise at du ikke har det

Skrevet

Flotte greier, da slipper jeg å rote frem de papirene :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...