Gå til innhold

Å ta passbilder er ikke bare bare....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dro på torsdag ettermiddag for å ta passbilder av meg og minsta, da vi må ha nye pass pga. spesielle regler til USA.

Fikk etter mye om og men, i varmen med to trøtte under, tatt bilder. Men da jeg kom hjem så var det noe "lysgreier" på ene siden av bildene av minsta, så øret vistes ikke, og da blir de ikke godkjente. De var også tatt i feil størrelse!!

Dro tilbake nå i dag. Det måtte ganske mange forsøk til....(hun er 2 år og bestemt).. Jeg måtte lage trutmunn for å få henne til å lukke munnnen, knipse og underholde for å få henne til å se på kameraet. Jeg trodde jeg hadde den ulitmate løsningen når jeg fant en eske mintdrops, som jeg var sikker på ville få henne til å lukke munnen (bildene blir ikke godkjente med åpen munn..), men neida, de var for sterke og kom i retur.....

Jeg var helt svett, jeg, når vi var ferdige og skulle ta bilder av meg.. Ser helt sliten ut på bildet..he-he...Varmt er det jo også..

Jaja, ikke så lett å få en 2-åring til å se rett inn i kameraet, vise begge ørene og holde munnen lukket...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, samme problemet hadde vi da lillegutten var 6 mnd da jeg tok passbilder av han.

Han er langtifra perfekt på bildet (selvsagt er han en perfekt gutt ;o) men du skjønner hva jeg mener)

Men heldigvis godtok de bildet.

De skjønte sikkert det ikke er enkelt med en baby..mener han sitter og gaper på bildet! hehe

Skrevet

He-he, skjønner godt hva du mener...

De er visst veldig strenge her nå, og spesielt når barnet er litt større enn baby, så er de strenge på det med lukket munn og se inn i kamera... For et styr!!!!!

Må ordne internasjonalt førerkort også..

Heldigvis var hun som tok bildene noenlunde tålmodig...

Skrevet

hihihi proev aa faa det til med en 3 uker gammel baby. kan love deg at det ikke er bare bare aa faa en saa liten en til aa lukke munnen og se rett i kamera!hahaha

Skrevet

Nei, det kan jeg tenke meg!!!!!

Har jo hatt pass til eldstemann fra han var 3 mnd også, men da var ikke reglene like strenge...

Skrevet

MÅ du ha internasjonalt førerkort??

Skrevet

Ja, det står så... Anebefales særlig om man kommer utfor et eller annet, og mange bilutleiefirmaer leier ikke ut bilen om du ikke har internsjonalt førerkort...

Skrevet

Ok, visste ikke det,jeg..

Jeg tror nesten jeg blr ha det ogsp, for de nektet å fornye mitt norske da jeg var hjemme for noen år siden. Man MÅ bo i Norge for å ha førerkortet der, men jeg hadde jo flyttet. Ergelig, for jeg hadde jo norsk førerkort.

Nei, NÅH! Nattinatt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...