Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Og jeg vet det bare er jeg som kan gjøre noe med det... Jeg er høygravid. Har ei jente på 2 år som skal ha ferie fra barnehagen fire uker i løpet av slutten av juni og i juli. Stebarnet mitt skal være her en uke juni og to i juli. Mannen min har fri den uka i juni, men ikke i juli. Vi har egentlig folk rundt oss som kan avlaste, men vet det kommer til å bli vanskelig. Jeg har ikke lyst til at hun på 2 år skal være borte så lenge av gangen. Blir stor nok forandring når det kommer en baby om hun nesten ikke skal være hjemme i ferien også. Men jeg vet ikke om jeg vil klare å ha dem begge alene i to uker (på dagtid) rett før termin. Syns heller ikke vi kan bare "sende bort" stebarnet, mens fellesbarnet får være hjemme. Jeg vet at ting sikkert ordner seg underveis. Men jeg gruer meg likevel. Alt blir så mye vanskeligere når det er stebarn inn i bilde. Blir mange tanker man antageligvis ellers ikke ville hatt. Nå skal jeg ikke bare ta hensyn til meg, min mann og mine barn. Men også til hva stebarnets mor måtte mene, hva besteforeldrene måtte mene (viktig å ikke forskjellesbehandle selv om de gjør det hele tiden), og ikke minst hva stebarnet måtte mene... Føler jeg er utslitt FØR ferien begynner. Må legge til at jeg har vært sykemeldt store deler av svangerskapet. Er derfor vant til å ha formiddagen for meg selv slik at jeg kan slappe av. Har fått streng beskjed av lege å sende toåringen mest mulig i barnehage. Hvordan blir det da med så mange uker med fullt kjør like før termin??
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 skjønner deg godt...har det på akkurat samme måte som deg... har tatt til oss datteren til typen på litt over 3,å har dattera mi på 7 og stesønnen på 7...e sliten allerede,gruer meg til sommeren,heldigvis driver typen gård,så har sagt at han får ta de med dit ,nå rn jobber o.l..for det e i som styrer med ungene ellers..men no merke i at i begynne å bli ganske sliten,mye vann kroppen,hodepine,og kynnerne hagler på... har fått ordnet sånn at svigers har ho på 3 fra ca 7 juli,e jo ho det e mest "arbeid"(at en må passe mye på henne pga alderen), ho på 7 ska til faren sin de 2 siste ukene i juli,så da har vi helt ungefri de 2 siste ukene i juli..blir litt deili det,har termin 17juli. når har du termin da?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Jeg har termin i midten/slutten av juli. Noen dager etter deg. Akkurat når de begge er her... :-) Vi har jo også mulighet til noe avlastning. Men jeg liker ikke å sende bort hun minste i mer enn noen dager av gangen. Men vi får se an hvordan det blir. Må vi så må vi... Nå sitter jeg å gruer meg til mann og begge barna skal komme hjem for da har jeg sagt vi skal på stranda. Men egentlig orker jeg ikke. Er altfor varmt ute. Håper vi iallefall kan finne en plass i skyggen. Føler meg så kjip som er slik. Liker vanligvis godt å dra på stranda og finne på ting med familien. Nå er det bare et ork... :-(
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 har det sånn i å.vi har kjøpt et stort basseng her no så de har å avkjøle seg i/leke i,for orke ikkje farte omkring så mye no lengre... det e veldig varmt,å e ganske stor no og det e tungt,så slapper av med god samvittighet.,. orke ikkje slite meg ut før fødsel az,ska fungere etterpå å..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå