Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Er litt lei meg, alle kommenterer hvor liten magen min er og sf målet mitt er bare 31 cm nå 21 dager før termin. Er ikke spes liten selv (verken jeg el barnets far) var slank og 170 høy. Har lagt på meg ca 9 kilo til nå under svskapet. Tror dere at jeg får en veldig liten baby? Føler meg nesten litt mislykka her..
*RutIetutt* Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Det er ikke sikkert - kommer litt an på hvordan babyen ligger også, ikke bare strl på magen. Hvis du er lang i overkroppen for eks kan babyen ligge langt bak mot ryggen og ha mer plass å stekke seg på - slik at magen ikke blir så stor....vet ikke om du skjønte det...;o) En venninne av meg var inne på flere ul`er i sine svangerskap pga liten mage, men babyene hennes var helt normale i strl - mellom 3200 og 3500g da de ble født. Hun er også rundt 170 cm lang og babyene hennes lå langt bak mot ryggen. Jeg har det motsatte "problemet". Jeg har stor mage, sikkert fordi babyen er litt stor, godt med fostervann og at babyen ligger langt fremme + langt nede. Har en veldig tut pga at babyen min ligger i en "ball" helt nederst på magen, jeg har ikke noe babye oppunder brystet liksom.... Har jm eller legen din nevnt noe angående sf-målet ditt da? Hvis du er veldig bekymret kan du jo be om en ul og vekstestimering. Lykke til:o)
Dragemor Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Legen/jordmora ville ha sagt ifra og sendt deg på ekstra ul for å sjekke størrelsen på babyen om de var bekymra. Så du kan nok ta det helt med ro og kose deg med den magen du har!
Cloudberry Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 Hei! Jeg hadde 31 cm i uke 36! Ikke noe å bekymre seg for. Jeg har det helt fint og jordmoren ha rikke sagt noe. det er jo helt individuelt. Hvorfor skal du føle deg misslykka? Bare fint å slippe å slepe på en stooor mage;)
Xenaen Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Har ei venninne som er lita og tynn og hadde verdens minste lille tut-mage. Ble helt perpleks da jeg så den, trudde ho bare var 5 måneder på vei. Ho fikk da ei uke senere en unge på 3500. SÅ det går nok ikke å spå. Vi er så forskjellige atte!
jentebabymom Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 jeg har det motsatte.blir så forbanna av at folk komenterer hele tiden.studerer magen og diskuterer...
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #7 Skrevet 9. juni 2007 SF målet og størrelsen på magen trenger ikke ha noe å si for størrelsen på babyen, men det kan jo hende den er litt under snittet da. Mitt SF mål er 30cm nå 4 uker før termin, og da på størrelse med din. Babyen er estimert til å være ca 3300 g ved termin, og det litt under snittet, men ikke veldig lite. Du må ikke føle deg mislykket, alle babyer er jo forskjellige!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #8 Skrevet 9. juni 2007 Mitt SF-mål var på 29 cm ved 35 uker, men på UL ble babyen estimert til 4 kg ved termin (!), så det betyr ikke nødvendigvis liten baby, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå