SOMMER :) Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Burde kanksje visst det, men har aldri hørt om det utenom her. Jeg har masse kynnere og av og til kommer disse med sterk intensitet og ganske jevnlig. Særlig de siste nettene. Er dette maserier? Jeg har bare kalt det sterke kynnere. Er i uke 33.
lemontree Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Jeg er sikkert ikke den mest kvalifiserte, men jeg kan jo svare med det jeg tror: Jeg hadde ikke mye kynnere sist, og ikke nå heller, så jeg kan i grunnen ikke sammenligne og si hvordan det kjennes forskjellig. Men jeg startet fødselen forrige gang med maserier, som etterhvert gikk over i mer effektive rier. Jeg mener at maserier regnes som del av opptakten til fødselen. Forskjellen mellom effektive rier og maserier, er at maseriene ikke åpner fødselskanalen, men bare virker i muskulaturen i livmoren, og dermed egentlig bare maser - eller sliter den ut. Jeg husker dem som vonde, omtrent som forstoppelsesvondt - jeg trodde faktisk at jeg bare måtte innmari på do. Et kjennetegn er de gjerne varer kortere enn de effektive riene - 10 til 30 sek. og kommer med ujevne mellomrom. Jeg mener at det regnes som uheldig hvis man har en for lang periode med maserier, ettersom det sliter ut livmoren. Derfor skal man ringe sykehuset og si ifra slik at de kan vurdere om man har hatt det for lenge, og eventult trenger hormon-drypp for å hjelpe til mer effektive rier og få i gang åpningen... Kanskje andre som vet mer?... Jeg vet nemlig ikke om sterke kynnere kjennes likt ut, så det er ikke meningen å stresse opp de som måtte ha det...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå