Gå til innhold

dere som ammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva spiser dere ikke? var veldig flink med førstemann, men nå har jeg glemt litt hva man skal holde seg unna, drikker ikke brus og holder meg unna kål og løk og ting som er "rått" noe jeg har glemt??

bader dere nå i varmen? er jo veldig varmt men redd for brystbetennelse

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt reagrte til å begynne med når jeg drakk brus, spiste skalldyr eller løk.

Skrevet

Du trenger ikke å følge lista slavisk. Dette er veldig individuelt... men den er jo grei å ha så man har noe å forholde seg til hvis det skulle dukke opp magetrøbbel hos den lille. Husk bare å ta en ting om gangen - lite vits i å kutte ut ALT; da vet du jo ikke hva som er årsaken... Jeg måtte droppe drikkemelk, brunost, sjokolade, nøtter og juice. MEN kål, løk, tomat, brus osv kunne jeg tylle i meg uten at knøttemor merket noenting...

- løk

- tomat

- kål

- brus

- juice

- rått eple

- appelsin

- brus

- ubehandlet melk (drikkemelk)

dette er litt av lista i hvert fall.

Skrevet

Glemte skalldyr og jordbær - men det er pga utslett, ikke mageknip.

Skrevet

tomat ja d hadde jeg ikke tenkt på... er jo så mye god grillmat nå med marinade, er som regel hvitløk i d men vanskelig å holde seg unna, hun får fort luft i magen virker d som så jeg får prøve å være litt flink til hun blir litt eldre

Skrevet

Som sagt, prøv deg litt fram. Dumt å tvinge seg selv tl å leve på vann og brød i fire mnd hvis det hadde holdt med å kutte ut melka liksom :/

Skrevet

Eneste hun reagerte på var jordbær ellers spiste jeg det meste.

Skrevet

Lillegutt reagerte på løk men ikke hvitløk, så test de ut hver for seg.

Mange små liker faktisk melken ekstra godt når en har spist hvitløk siden det setter en ekstra smak på melken.

Skrevet

Jeg har droppet løk og kål.. foreløpig går resten bra..

Drikker for så vidt ikke brus, men det gjorde jeg ikke før jeg ammet heller, så det er liksom ikke noe savn.

Også er jeg forsiktig med melk (lar laktoseintoleranse selv og eldstegutten har melkeproteinallergi, så vi bruker ikke mye melk).

Skrevet

minsten tålte ikke sjokolade(og melk ellers..) eller potetgull (regner med det var pga salt/krydder)... blei ei fin jul på meg lissom :P Reagerte litt når jeg spiste ting som inneholdt noe eggegreier også...

de sier at man reagerer ofte på lettbrus pga mye kullsyre også har jeg hørt..

Skrevet

Jeg holdt meg unna kål (som jeg ikke liker), løk (som jeg ikke liker), og var litt forsiktig med brus og sjokolade. Men dette var bare i begynnelsen, nå spiser og drikker jeg akkurat det jeg har lyst på. Jeg var heldig og fikk en baby med lite luftsmerter...

Og jeg har aldri tatt hensyn til puppene med tanke på brystbetennelse. Hadde tilløp til det EN gang, men det roet seg da jeg bare fikk ammet ut det verste overskuddet. Jeg tror man må se litt an om man er typen som får brystbetennelse lett, eller om man tåler litt, rett og slett..

Skrevet

Jenta mi reagerer på druer. Ellers kan jeg spise og drikke hva jeg vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...