Celene -2.09.07~*HØYGRAVID*~ Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 hei hei Jeg leser og leser... kjenner at det hjelper å lese om andres fødsles og vente opplevelser... er greit å ha noen å sammenligne seg med.. iallefall ha lest om hva andre gjør... Men jeg er litt usikker på noen ting... Hva er å bli strippet? Når gjør de/legen/jm den første gynekologiske undersøkelsen? Hvor klipper de, når man blir klippet? oppover i skjeden eller bakover mot analåpning? okei så virker jeg kanskje helt dust.. men jeg vet ikke dette.. håper noen kan svare meg... Celene
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Å bli strippet er når mormunnen har begynt å åpne seg men jm/legen syns det går for sent. Da strekker de mormunnen et par cm for å hjelpe deg videre. Noen syns det er vondt andre merker ingenting. Det med gyn vet jeg ikke.. Når de klipper så klipper de mot venstre(for deg,høyre for de) på skrå. De klipper IKKE mot analåpningen for da risikerer man å revne den veien(og da kan man få problemer med lukkemuskelen etterpå). Det lærte jeg på kurs på onsdag:) Og du er ikke helt dust altså Det med strippinga har jeg lest her,og klippinga lærte jeg som sagt på kurset:) Og hvis man revner/må klippes så syr de veldig fine sting etterpå. Jm har forklart nøye åssen de gjør det. De syr sting på insiden av klippet/revninga sånn at det ikke synes hvis noen skulle kikke der nede. Og så bruker de sånn tråd som løser seg opp av seg selv:)
Celene -2.09.07~*HØYGRAVID*~ Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2007 Tusen takk for svar... da ble jeg litt klokere... synes det er litt vanskelig med alle disse ord og uttrykk.. jeg kjenner ikke no særlig til den medisinske verden... god sommerhelg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå