Gjest Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Er vel hjemme igjen, kom hjem sent i går kveld. Pussige greier, hadde mål + på proteiner og BT på 150/95 og babyen var urolig, så fikk beskjed om å reise inn til føden. Når vi kom inn dit var plutselig urinprøvene fine og hadde et BT på 120/70!!!!!??! Hallo??? Men er jo ekstremt glad for den vendingen da så klart! :-) Tok sparketest, hadde hat mye kynnere hele dagen og det var ganske artig å se hvordan tallet på riemåleren økte hver gang jeg fikk en kynner, de kom gjevnt og trutt med 3-4 min mellomrom, men var små da, slo bare ut på 40-65 og hver gang en ny jordmor kom innom var kommentaren "Å ja, ser du har bra med sammentrekninger ja, kanskje fødselen så vidt er i gang?" sagt med et smil. Og lillegutt sin puls lå på alt mellom 124 og 176 på den tiden jeg satt der. Deretter var det en laaaaaaaaang ventetid på lege, de hadde vist 2-3 akutte keisersnitt så det tok tid. Legen tok UL og jeg spurte om jeg tippet rett når jeg trodde smen var ca 4200g, "nja, heller vel 4,5 kilo" var svaret. Uff da.... Jaja, får han vel ut likevel. Spurte og om han kjapt kunne se etter kjønn, greit å få det bekreftet når en ført ligger der med UL liksom, det tok ham omtrent 1/2 sekund før legen ler og sier "Det er gutt ja!". Så nevnte jeg at jeg hadde endel sammentrekninger og siden vi har 1,5 times kjøretur hjem lurte jeg på om han bare kunne ta en sjekk der nede. Det kunne han. Var godt moden og hadde vel 1 cm åpning (ikke mer??? *skuffet*), så han ville strippe. Det var mildt sagt ubehagelig, men ikke fult så vondt som fryktet. Han tøyde til 2 cm før han gav seg og sa at mest sannsynlig ville fødselen starte alt i fra 3-4 timer til 1 døgn etterpå dette, men han kunne jo så klart ikke garantere det. Og, litt artig, noe av det første han sa etter å ha fått fingreen sine "oppi høno" var "Skal si det var mye hår på hode til denne babyen din, massevis!", så jeg får tydeligvis en baby med masse hår på hode da, hehe... Så var det hjemreise og jeg rakk å bli i tvil noen ganger på veien hjem om det var så lurt. Fikk noen skikkelig kraftige tak som var bra vonde og som jeg vil kalle lette rier og absolutt ikke kynnere! Men var så trøtt og ville så gjerne hjem for å sove litt før det evt kom skikkelig igang. Vel hjemme roet alt seg igjen (så dere som har litt tak, vil dere at det skal ta seg opp, kjør på en humpete vei, tro meg, det får fart i rier som alt er der!), noen små tak og blodig slim og slikt. Gikk og la megog har sovet som en steini natt, ikke så mye som en kynner... Så slik er vel stå nå også, kun en 3-4 lette kynnere siden jeg stod opp. Jaja, får se om det tar seg opp noe i løpet av dagen eller ei. Så slik gikk det med meg i går :-)
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Så spennende!! =) Husker jeg spurte ang de målene på sparketesten, og de var små rier fra 60 og oppover sa hun da..? Så spennende! Lykke til...
Circe Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 ville bare ønske deg lykke til. Jeg ble også strippet. Ble det på en tirsdag. Fikk litt små blødninger på kvelden. så var det bare noen kynnere framover. Så våknet jeg fredag av at vannet gikk.. Kan hende det går mye fortere på deg da. Jeg var ikke helt moden nemlig. Masse lykke til ihvertfall
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 De sa bare at jeg hadde gode sammentrekinger, men mener å huske at det var oppi 120-130 når jeg hadde rier med førstemann i hvertfall, så sånn sett var det jo bare blåbær i forhold, og ikke var det vondt heller. Da. På turen hjem derimot... Min mann ble ganske nervøs også stakkers, spurte meg flere ganger om vi burde snu, hehe, ikke lett å være mann heller. Men er sjeleglad vi reiste hjem, var SÅ deilig å få sovet ut hjemme. Dog, nå kan det godt starte opp igjen da ;-)
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Takk for det! :-) Kjenner det kommer litt mer kynnere når jeg sitter her nå, men er bare kynnere da, ikke i nærheten av rier, så får se :-)
*Rutletutt* Skrevet 9. juni 2007 #7 Skrevet 9. juni 2007 Så flott at du ikke ble innlagt med svangerskapsforgiftning da! Høres jo ut som om du er på vei nå da;o) Han kommer i morgen, på bursdagen min - er jeg sikker på, he he;o) Syns det høres mye ut med 2 cm åpning jeg da....fikk aldri mer enn 3 til tross for vonde og regelmessige rier i 18 timer...;o) Høres ut som om du får en stor og fin gutt, ja - masse hår, he he - så gøy at de kan kjenne det da:o) Lykke til videre, Alva - nå er det jo ikke lenge til du får ham i armene dine:o))))
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #8 Skrevet 9. juni 2007 Jo, hun spådde 9 juni, så det er jo i dag. Blir spennende å se! :-)
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #9 Skrevet 9. juni 2007 Åååå, gleder meg! Ble litt nervøs når jeg hørte vekten da, men forrige var 4070g så det blir vel neppe sååååå mye verre håper jeg. Ja, var utrolig artig at legen kunne kjenne det med hår, måtte liksom spørre "kan du virkelig kjenne det?" og han svarte at "jada, det er lett å kjenne det, fosterhinnene er jo så tynne, er som å kjenne gjennom en tynn plastpose det". Joda, 1(2) cm er jo noe, for all del, men hadde likosm håpet det var litt mer da etter over en uke med masse kynnere og maserier hver dag ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå