Gå til innhold

Hepatitt B- noen som vet noe om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen har misstanke om at jeg har blitt smittet av dette....Men det er enda en uke igjen til resultatene foreligger, så er nervøs ja!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lucy in the sky,lurt oh slette profilen når du skifter nick...'

Men tror ikke det er så farlig med hepatit b men lurt og få behandlet det,er vel verre med hepatit c men er vel helst sprøytenarkomane som bruker det.

Skrevet

baby i vinter *prins*

Så snilt av deg å poengtere det så tydelig da, ellers kunne det jo tenkes at det var noen som ikke hadde fått det med seg.

*rister på hodet*

HI

Vet dessverre ikke noe som kan hjelpe deg, men lykke til.

Skrevet

Regner med at du vet hvordan du har blitt smittet,det smitter jo gjennom kroppsvæsker eller blod,så om du har hatt samleie med flere en en burde du si ifra,slik at de kan få skjekket om de er smittet....

Det er noen med leveren husker ikke helt,men man kan bli gul i huden trøtt og dårlig matlyst,går man med kronisk hepatitt kan man få leverkreft,tror ikke det finnes en spesiell behandlig for dette,men du blir behandlet ut i fra symptomene tror jeg....du ble kanskje ikke så mye klokere he,he..

Skrevet

Sorry regnet med at mange ville gått inn og sett på profilen uansett,om jeg bare hadde skrevet,*lurt og slette profilen før su skifter nick*...

Ville bare si ifra slik at hun vet det til en annen gang hun vil legge ut et innlegg som er litt personlig.

Skrevet

jeg vet hvem som har smittet meg og har ikke ført det videre til andre...

Gjør ikke noe at du poengterte mitt tidligre nick, har ikke vært her på lenge, og føler sorgen passer bra nå;)

legen fant ut at leveren min er hoven, og jeg har hatt et utbrudd av kraftig forkjølelse kort tid etter smitte, å det er nok hepatitt!

Har lest om det på nettet, men får liksom ikke helt satt det sammen til en "historie" som sier d meste.

Får heller vente til jeg kommer til legen igjen!

Takker for svar;)

klem

Skrevet

Man får visst ikke behandlig for det,det er et virus og går over av seg selv,varer fra 1 1/2 mnd-6 mnd som regel 2-3 mnd,og de fleste blir helt friske....man skal bare ta det med ro om man er slapp og trøtt,og helst ikke ta medisiner som brytes ned i leveren.

Skrevet

Jeg meldte meg som blodgiver i vinter, og da fikk jeg brev tilbake om at de ikke kunne bruke meg, pga det var påvist antistoffer for hepatitt B i blodet mitt.

Jeg fikk helt noia, og trodde jeg skulle stryke med(har en dårlig lever fra før).

Men så ringte jeg opp og snakket med legen, og hun forklarte meg at jeg har blitt smittet en eller annen gang, men kroppen min tok kverken på viruset, og jeg hadde nå bare antistoffene igjen. Det var ikke farlig, og jeg er ikke smittebærer, og jeg vil være immun mot hepatitt B og A resten av livet.

Men derimot om jeg hadde hatt et aktivt virus, da ville jeg vært smittebærer, og jeg kunne blitt dårlig. Noen få blir kroniske bærere, og i verste utfall da, så dør man av leversvikt eller leverkreft.

Mest sannsynlig så har du nok bare antistoffene, altså at kroppen din har tatt kverken på viruset.

De færreste er bærere, iallefall i Norge.

Ble du noe klokere? Prøvde å rable ned det jeg husker fra samtalen med legen..

Skrevet

ja tusen takk!

Ble faktisk lettet! Men jeg ble smittet av en nordmann, så da må han være smittebærer da? Eller kan han også nettopp ha blitt smittet? Smitter det i den perioden det går fra man er smittet til kroppen har tatt knekken på viruset?

Skrevet

Ja, man er smittebærer i den perioden der viruset er aktivt. Så enten har han smittet deg i sin aktive periode, eller så kan han være kronisk bærer. Han bør sjekke seg selv også, med tanke på at han har smittet deg, og evnt andre.

Mener å ha hørt at det kan gå opp til et halvt år før viruset kan påvises i blodet, men er ikke heelt sikker...

Lykke til da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...