Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Må krype til korset og begynne å gi MME til min 4 mnd baby, da hun nekter å ta puppen. Har mye melk, så det er jo igrunn tragisk...sukk. Men klarer ikke pumpe ut all melken hun trenger. Noen som vet om man kan låne elektrisk brystpumpe på helsestasjonen kanskje? Hvilken type MME bør jeg begynne med? har hørt noe om å blande i malt...hvorfor det, er det kun ved treg mage eventuelt? Koker man vann og setter i kjøleskapet, for så å blande i pulver og varme opp igjen?? Hvordan gjør dere det når dere er ute på tur feks...og ikke har tilgang til vannkoker...? På stranda feks.......
snupp & mamma Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 hm.. hvilken type du bør begynne med er jo egentlig vanskelig å si.. men jeg vil anbefale HIPP. den er økologisk å fin for magen. vi begynte med NAN, men snuppa fikk vondt i magen så vi byttet over til HIPP og magen kom seg:) malt er ved treg mage ja.. jeg bruker litt i hver flaske, hun er 5 mnd, men det er noen som ikke har bruk for det i det hele tatt. jeg lager alle flaskene med melk på kvelden etter snuppa har lagt seg. i følge nye anbefalinger skal man lage melken ferskest mulig, men fikk beskjed p¨sykehuset at melken kunne stå i kjøleskapet i 1 døgn, så jeg forholder meg til det. når vi er uten en tur, på kjøpesenter el lignende så har jeg kjøpt en slik termobag fra avent. den holder flasken både kald og varm i oppmot 4 timer. ellers så hat både nan og småfolk ferdigblandet mme på kartong som er kjempegreie:) lykke til!
Go i magen Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Jeg leide elektrisk brystpumpe på sykehuset (Fredrikstad). Kan høre på ditt sykehus eller HS om du kan leie der.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 Har du prøvd brystskjold? Finnes helsestasjoner som leier ut pumper, ja...du får kontakte den du tilhører for å spørre, evt. noen andre. Du kan begynne med hvilken som helst type...velger du nan, så finnes det nan1 og 2, og siden babyen er 4 mnd, blir det nan2 på den. Malt er for treg mage ja, noen bruker malt i hver eneste flaske, noen av og til, og noen aldri. Siden babyen er 4 mnd kan du også benytte sviskesaft ved treg mage. Du kan koke vann, sette det i kjøleskapet, varme det opp og så blande i pulver. Skal du vekk et sted kan du ta med vann og pulver separert,- vannet kan du evt. ta med i termos eller kjøle-/varme-bag. Her tar vi bare med flakse med romtemperert vann og pulver...før så var vannet ekstra varmt hvis vi visste at det var lenge til neste måltid,- da var det passelig varmt når hun skulle spise. Eller så finnes det sånne ferdige pakker nan som er greie på tur!:-)
Marge Simpsons Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Mitt barn tålte ikke Hipp, men dette vil du merke! Vet om barn som ikke tålte nan og. så hvem type mme du skal bruke finner du fort ut på babyen din
nutri Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 Vi startet med Collett (ble anbefalt fra sykehuset). Nå er vi gått over til Hipp (mindre pakker. Amminegen er ok nå, så vi gir bare om kvelden). Hadde halv teskje malt i hver flaske, men det var tydelig for mye, for han fikk hard mage av det. Sluttet med malt, og magen ble bedre. Som 4 mnd kan du også bruke sviskesaft for å regulere magen. Det går an å leie elektrisk pumpe på noen apotek. Forhør deg. Eller koster vel en ny ca 900kr (Medela mini electric).
¤ my precious ¤ Skrevet 9. juni 2007 #7 Skrevet 9. juni 2007 Jeg fikk leie pumpe på sykehuset, men vet at man kan leie pumpe hos enkelte helsestasjoner også. Noen Babyshop-butikker leier også ut pumper :-) Jeg pleier å koke opp vann og ha det stående i romtempratur, blander opp det junior skal ha og varmer når han skal ha mat. Innimellom blander jeg opp noen flasker og setter i kjøleskapet, jeg fikk beskjed fra sykehuset om at det holder seg opp til 3 døgn i kjøleskap. Når vi skal ut, tar jeg med meg en liten termos med kokt vann og mme på glass(uringglass som man får kjøpt på apoteket er ypperlige til dosering,så du slipper å måle opp når du er ute). Da kan man nemlig være ute over flere måltider og fortsatt gi minsten "fersk" flaske :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå