Gå til innhold

Første kommentar/ spørsmål kom i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, ble litt tankefull i dag. Datteren mi er født med venstresidig leppe, kjeve- og ganespalte. Hun fyller snart to år og nesen er litt skjev, hun har et lite hakk i leppen og skjeve tenner.

I dag var vi på badestranden og en jente som svømte forbi spurte hvorfor hun har skjeve tenner. Et helt uskyldig spørsmål og jeg svarte så godt jeg kunne. Ikke lett å forklare til noen på ca. 8 år, men jeg prøvde.

Når vi kom hjem tenkte jeg litt på dette. Hvor mange sånne spørsmål tar det før Malin slutter å smile for å skjule tennene? Kommer det til å gjøre litt vondt hver gang noen spør og lurer på ting om spalten? Hun har allerede en sterk personlighet og ligner nok litt på meg så jeg vet hun kommer til å klare seg, men jeg vet også hvordan det er å stadig måtte smile mens man innerst inne har lyst til å gråte noen tårer. Uff, det er dette som bekymrer meg med fremtiden hennes. Ikke alle operasjonene hun skal igjennom, men det psykiske. Kjenne at mammahjertet mitt fikk litt vondt nå:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, sender deg en trøsteklem!!

så bra at du prøver å forklare.. og gjør det så naturlig som mulig slik at jenta di også kan gjøre det når det kanskje en gang blir hennes tur til å forklare!

håper hun blir like sterk som mamman sin:o)

Skrevet

uff, skjønner deg godt :( Men ikke ta sorgene på forskudd da... Sender mange klemmer..!

Skrevet

Nå kommer det noen tårer også. Tenker ikke på dette i hverdagen for hun er jo helt normal ellers, men vet at dette ikke er siste gangen det kommer sånne situasjoner.

Skrevet

Ikke lett, det der!

Men; En av mine beste venninner er født med det samme, og hun jobber faktisk som modell i dag, ikke at det har noe å si i det hele tatt, men er sikkert på at lille Malin er en like nydelig og sjarmerende jente som alle andre på sin alder!

Sender deg noen klemmer :o)

Skrevet

Uff, vennen.. jeg får så vondt :((

Skrevet

Legg frem det som er anderledes ved henne som sjarmerende. Når hun blir større...javel..hun har skjeve tenner..hva så, de detter ut, dessuten gjør det ansiktet hennes intressant og sikkert søtt:-) hakket i leppa gjør det spennende...hun har en historie å fortelle, og nesa kan hende retter seg etterhvert. Uansett. Alt det gir henne særtrekk, og hvis hun får grobunn for å like særtrekkene, blir det lettere. Hun må bare lære seg å ikke bry seg om det selv, så gjør ikke andre det heller.

Liten bagatell i forhold til dette, men jeg syntes fortennene mine var KJEMPEstore når jeg var mindre. Helt til jeg en dag møtte en fyr som syntes jeg hadde så utrolig fine, hvite tenner..da begynte jeg å smile igjen. Og det er viktig å beholde evnen til å smile. Smil gjør mennesker attraktive, og du og pappaen hennes er de eneste som kan lære henne dette.

Sender en klem og håper mammahjertet ditt har det litt bedre nå. Det er alltid vondt når barna er anderledes..Tro meg, jeg vet det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...