Gå til innhold

Går man ned i vekt når man ammer??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen gjør det og noen ikke...jeg gikk ikke ned....

Skrevet

Jeg gikk ned en halvkilo i uka første 3-4 mnd. De fleste jeg kjenner har tatt av en del i ammeperioden.

Skrevet

I utgangspunktet er det vekt som har samlet seg gjennom graviditeten som går av.

Naturens måte å bygge opp et "fettresorvar" :) Sikre at babyen har tilgang til det som trengs den første tiden.

Ikke alle går ned heller....

Kommer vell en del ann på andre forhold også. Som feks kosten.

Skrevet

Jeg har spist mye snop i ammetiden og drukket mye brus (med sukker). 2 mnd siden fødsel og har gått ned 15 kg. Mangler 1 kg til jeg var der jeg var før jeg ble gravid..

Det stod lenge på stedet hvil med vekten, men plutselig så har jeg gått ned 2 kg siden 17. mai

Skrevet

jeg aner ikke om det har noe med amminga å gjøre,jeg fullammer ikke heller,men jeg er 2 kilo fra å være tilbake til vekta før graviditeten...

Skrevet

Jeg gikk ikke ned noe mans jeg ammet, til tross for at jeg gikk lange turer med vogna hver dag og spiste sunt. Da ammingen var over gikk jeg ned...

Skrevet

Jeg har hvertfall planer om å gjøre det;) hihi..

Skrevet

Man går ned i vekt dersom kcal-inntaket er mindre enn forbruket. Sånn er det alltid, amming eller ikke. (Hvis man ikke har en el annen sykdom el noe da)

Når man ammer går det med 3-500 kcal ekstra ila et døgn, så det er en god mulighet til å kvitte seg med eventuelle ekstra kg svangerskapet har gitt, uten altfor store forsakelser.

Men husk å drikke og spise nok til å holde oppe melkeproduksjonen da...

OG, husk å spise mindre når du slutter og amme, ellers smeller alle kg rett tilbake igjen :))) (Tro meg, jeg har prøvd *stønn*)

Skrevet

Det virket som om kroppen min tviholdt på det ekstra den hadde etter svangerskapet mens jeg ammet....helt umulig å gå ned noe som helst. Ammet stort sett hele døgnet (føltes det som)...men slet med for lite melk til gutten min + at melken var veldig tynn og gråaktig på farge...så knanskje kroppen min da ikke brukte så mange kcal på produksjonen....? Men rart likevel siden jeg var så flink å være aktiv + spiste sunt og drakk 3 liter vann hver dag....

Har også to venninner som slet med vekten etter fødselen. Hun ene hadde MASSE fet melk, men gikk ikke ned noe før etter ammeslutt....og hun var også mye aktiv (var henne jeg gikk tur med hver dag)....så det stemmer nok ikke for alle at det er så lett å ta av når en ammer:o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...