Gå til innhold

Hvorfor blir man strippet før termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser om så mange som blir strippet før termin. Hvorfor vil dere det? Har hørt at det er utrolig vondt... Hvorfor ikke bare smøre seg med tålmodighet og la ting gå sin gang?

Hilsen en som håper å slippe å bli strippet denne gangen også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikkert pga de kanskje kan fremskyve fødselen...men de stripper ikke om man ikke er moden...

jeg ble strippet 27 mars og 29 mars kom Sander...16 dager før termin, synes ikke det var så veldig vondt som folk skal ha det til..rier er MYE vondere!

Skrevet

Hvordan vet man om man er moden da. Er 2. gangs, men jeg ble liksom aldri sjekket for noe sist gang. Fødte på termin, og alt gikk sin naturlige gang. Krysser fingre og tær for at jeg gjør det igjen, men greit å vite om alternativene. Når sjekker jordmor om du er moden?

Skrevet

Ble ikke strippet me nr 1 jeg.. vill ikke spørr om d denne gang heller..hadde faktisk ikke hørt om d før jeg fikk lillemann...

Skrevet

har aldri blitt strippet,eller sjekka slik heller jeg med noen av mine to

Skrevet

det er jm som sjekker om vi er modene, tror hun tar 2 fingre inn å sjekke (men er ikke sikker)

tror kanskje jm sjekke om vi er modne 2-3 uker før termin eller no

Skrevet

Noen blir sikkert det fordi de har store barn i magen, som mer enn gjerne kan komme litt før ;)

Skrevet

Når man går til jm på svangerskapskontroll blir man ikke sjekket for om man er moden!

Jeg ble strippet på føden da jeg kom dit med det jeg trodde var vannavgang (viste seg å bare være utflod). Jm på føden skulle uansett undersøke meg for å ta vannavgangstesten, og han sjekka om jeg var moden. Spurte om jeg ville at han skulle rive litt når han først undersøkte meg, og jeg sa at det måtte han gjerne gjøre! Jeg klarte å slappe godt av, pusta med magen, og synes ikke det var vondt! Dette var 10 dager før ul termin, og samme dag som menstermin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...