Gå til innhold

nå er vi kommet hjem med Kine:))

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei og hopp:)) endelig er lille jenta mi født:))

denne fødselen var absolutt en drømmefødsel!!!

et par timer med vonde rier før press riene kom- og tre pressrier senere var Kine ute

jeg ble satt igang på tirsdag pga symfyse bekkenløsning (3dager før termin)

kl 13.30 tok de vannet mitt og gav meg en time til å få rier- riene kom ikke, og kl 15.00 satte de drypp på meg

begynte med laveste dose (1...) de sa de vanligvis begynte med 3 (forstå det de som kan:) men fordi jeg fødte så raskt sist, ville de begynne forsiktig

fikk etterhvert litt vonde tak, men overhodet ikke noe uutholdelig

klarte å puste meg fint gjennom vondtene, og det var smertelindrende delux (å puste dyyype drag)

jm kom å skrudde opp dryppet gjevnlig, og jeg merket at riene tok seg opp

husker ikke helt når jeg ba om lystgassen, men jeg hadde bare rimelig vondt når jeg sporte om den, for å klare å "holde kontroll"

lystgassen funket kjempefint, og de første riene med lystgass klarte jeg å få "overdose" så jeg lo faktisk på slutten av riene( hehe-- morsomt:)))

uansett, jeg husker kl var 18.15, og jeg og mannen snakket om hva ungene hjemme så på barnetv nå- så sa jm til oss at dere vet at om hun blir født idag, så får hun fødselsdato 05.06.07

da sa jeg: nei, tror ikke hun kommer idag, dette er ikke vondt nok:))

jm skrudde opp dryppet til 9, og tvert fikk jeg voonde rier

jeg pustet i masken og riene ble verre og verre

de sjekket meg og jeg hadde 7 cm åpning. nå var jeg kommet dit at jeg sa i en pause- nå vil jeg ikke ha flere rier!!!!

da ba de meg stå på alle fire, med en sakkosekk under magen

neste ri over sakkosekken, sa jeg- nå vil hun ut!! jeg kunne kjenne hun presset bak symfysebeinet, og nedover i skjeden- neste ri igjen måtte jeg trykke- og jeg sa nå trykker jeg!! (ikke meg, men kroppen liksom)

da sa den ene jm til den andre- nå tror jeg hun har pressrier (eller noe i den dur) og den andre sa: ja, det hører jeg på lyden!!

smertene var borte, nå var det bare trykketrang når riene kom

de fikk meg kjapt over i fødesengen og jeg lå sidelengs. neste ri kunne jeg kjenne at hun kom helt ned til åpningen

pause

neste ri prøvde jeg å få hun ut- men hun kom ikke ut, bare lå i åpningen, husker jeg ble frustrert, for det kjendtes ut som om hun skulle komme

når rien ga seg, sa de at de ville ha meg over i ryggleie, for det var noe med fosterlyden, jeg tippet meg over i ryggleie, og neste ri kom hun ut:)) da var kl 19.46

jeg gikk fra 7 cm til full åpning på en ri over sakkosekken der - så det er tydeligvis effektivt å benytte seg av tyngdekraften:))

Kine var 48cm lang, 4090g og 36cm rundt hodet:))

og det gjorde dævven døtte meg ikke vondt å presse hun ut!!!

(gjorde jææævli vondt å få ut storesøsteren, så jeg er sjokket)

de sydde meg litt, og når de var ferdig å sy, ville jeg opp å gå- gikk og dasset rundt på føderommet, tittet på når de veiet hun osv:))

Kine ble forresten lagt rett på magen min etter hun kom ut, og fant puppen:))))

er hjemme nå og kooooooooooser oss!!!!!!!!!!! :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!

Flott at det gikk så fint. Det høres ut som om dere koser dere!

Skrevet

Gratulerer så masse med jenta!!! Moro med den fødselsdagen da;-))) Kos dere i varmen!!

Skrevet

Gratulerer så masse med lille Kine:) SÅ fint et navn da,det heter jeg også,hehe...Kos dere masse!!!

Skrevet

hvorfor blei du satt igang pga symfyse bekkenløsning, har dette selv og bare lurer lissom... gratiss forresten!!!

Skrevet

helt utrolig, trodde ikke det gikk an, men på tirsdag morgen ringte jeg til føden og forklarte min nød (kunne ikke bevege føttene- skrek av smerte når mannen min skulle hjelpe meg ut av sengen og begynte å strigrine av smerte og angst for å bli permanent invalid)

hva skal jeg gjøre??? tenkte jeg. jeg ringer føden å spør om de kan sette meg igang

forklarte at sist fødte jeg baby på 4200 tre dager før termin, og slet i to år med bl

denne gangen har jeg hatt bl siden før testen ble positiv:(

og hadde nå gått med to cm åpning i to uker og vert moden... jm og fysioterapauten min håper jeg føder snart, for de vet ikke hvor mye mere bekkenet mitt tåler...- så... jeg håpte dere kanskje kunne sette meg igang?????

jeg ringer deg opp igjen etter legemøtet sa hun

halvtimen etter ringte hun og sa at legen ville jeg skulle komme:))))

hipp-hurra!! (går det virkelig an?)

blanding av at jeg var moden og klar, rissiko for ødelagt bekken- stor baby- begynnelsen av uken(ikke helg limksom) og få fødende på avdelingen de siste dagene- bare 3 dager til termin....

ja, gikk faktisk an å "ta saken i egne hender" tenkte jeg ringer, å spør, skader jo ikke... :))

Skrevet

Awwwww........Gratulerer såååå masse med Kine ;) !!!!!

Hørtes ut som en fin fødsel!!!! Kos dere masse fremover nå =)

Klemmer fra Bibi:)

Skrevet

GRATTIS!!!!

Gleder mig sååå t min neste fødsel nu....men er inte helt klar enda..ett par månader till så.. ; )

Skrevet

gratulerer så mye!

Skrevet

Gratulerer så mye med lille Kine!

Skrevet

Gratulerer så mye meg jenta! Høres ut som en flott fødsel ja! Håper jeg er like heldig denne gangen :-)

Skrevet

gratulere så masse!!!!

Skrevet

Gratulerer med jenta,hørtes virkelig ut som en drømmefødsel!! :) Kos dere masse!

Skrevet

Ååååå så fint, får helt tårer i øynene! Gratulerer!

Skrevet

tuusentakk for alle gratulasjonene!!!

hihi:) vet dere vet det, men likevel: gleeed dere!! ÅÅÅÅ det er så utrolig kos med søøøøøt liiiiten baby:)) åååhhåhåhåååååå.... :))) så søøøøøt hun er:) brunt hår i pigg:)) bittelitt gulsott, men bare sånn at hun har fin hudfarge liksom:) (trenger ikke behandling) veldig lik på pappaen sin:) helt morsomt å se:)

hun er veldig rolig liten baby, sover og sover og sover- griningen hennes er så stille å litt sped stakkars, langt ifra grining som går gjennom marg og bein- blir sånn : ååååå.... staaakaaar ... når hun griner, for det er så forsiktig lyd:)) (storesøster var mere hissigpropp med tamperament- mens kine er så mye mere sart... )

...sukk...... :)))))))))))))))))

Skrevet

Gratulerer så mye! Kos deg masse..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...