Gå til innhold

Dere med barn i overkant av 2 år.. se hit!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger dere barna deres?

Vi har hele tiden hatt leggetid kl 19 for vår sønn.. det ble litt kluss da klokka ble flyttet,men så kom han inn i det igjen etter noen dager.

Nå når det er så lyst og varmt så har vi virkelig problemer med å få han til å sovne. Nå er kl 22 snart og han er like våken. Han ligger i senga eller driver rundt omkring i senga da ihvertfall,og kommer ikke uttil oss i stua, men vil jo ikke sove.

Vi har latt han sove en lur midt på dagen de dagene han er sliten, da sover han 1 time fra 12-13. Men jeg tror vi må kutte ut den luren nå altså.. Har vært godt for meg som nå er i uke 33 med lillebror å ha den timen i senga også men nå blir det vel slutt da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min er 2 år 5 mnd han legger seg melllom 7 og 7.30 og sover med en gang, sover ikke på dagen.

Skrevet

Når er han oppe på morran da?? før dette tullet begynnte for ca 1 uke siden så sovnet han med en gang og var oppe rundt kl 8.. nå tuller han i opp til 3 timer før han sovner og er oppe før kl 7 hver morgen.

Skrevet

min er strax 2 år og legger seg mellom 20.30-21.00 kan være våken en go stund men er roli...sover 1 dupp på dagen på ca 1 time men d trenger han.han er veldig aktiv.. er oppe mellom kl.06.00 og 07.00 stort sett vær morgen....

Skrevet

høres ut som om det er på tide å slutte med kvil ja. mi er 3 og er helt utslitt kl 1900. helt mørbanka av varmen og det høge aktivitest nivået hun har ute. det er lenge siden hun sluttet med kvil, og eg må si at eg gruer meg litt nå som det er dags for minsto på halvaent å slutte og, hadde vert godt med ei rolig stund midt i kvalmen og heten, og trøttheten. men eg prioriterer kveld. i dag sov begge to litt på dagen så eg fikk vaske, men det er et unntak, og det gikk så fint, hun slokna i 19 tida.

Skrevet

Har en jente på 2 1/2 år og ei jente på 5 1/2 år. Hun minste legger seg mellom 18.00 og 18.30 og hun eldste legger seg senest 20.00. Det sover stort sett gjennom natten selv om det er varmt.

Vi har kuttet ut sovinga på dagen med hun minste.

Skrevet

Du merker jo selv om han trenger en hvil på dagen eller ikke. ikke sikkert det er derfor han er lenge våken. kan godt være fordi det er lyst ute og han må venne seg til det, eller kanskje det er varmt for han.

Skrevet

Gutten min legger seg i 19 tiden og sover ca 12-13 timer. På dagtid så sover han ca 1-2 timer. Hvis han ikke våkner av seg selv etter 2 timer så vekker vi han. (noe vi egentlig gjør ofte)

Skrevet

Har en som snart blir 3 (3 uker igjen) og han er helt avhengig av en liten blund på formiddagen. (har satt en grense på 1 time i bhg) Han legger seg rundt kl 20.00 og har ingen problemer med å sovne. Og i det siste har han våknet alt mellom 07.30 til at æ måtte ha vekt han kl 09.00. (deilig å ha fødselspermisjon og kunne sove lenge...)

Hvis han ikke får luren på dagen (er ikke hver dag han gjør det, eller vil det) så bli han så grinat og vanskelig å ha med å gjøre, og ofte sovner han når vi kjører hjem fra bhg. Eller på sofaen hjemme mens jeg lager middag, hvis han ikke holdes i aktivitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...