FruAnonym Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Hei! Jeg holder på med en bachelor nå, er ferdig med 1 av 3 år. Når vil det lønne seg for meg å prøve å bli gravid/bli gravid? (hvis man kan si det på den måten?) *I løpet studietiden? *Mot slutten av studietiden? *Etter litt tid i arbeid? Evt. hvor lenge? Hva sier lånekassen om alt dette? Sånn kynisk sett, når får man mest penger... Tenker veldig på dette.er nok fortsatt litt tidlig, men da går det jo ann å planlegge litt når det kunne passet best Stor sommerklem med eller uten lykke i magen
Hemmeligheten Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Som student med fødselspermisjon vil du få en del penger men det er forsatt ikke like mye som en som er fast ansatt.. Du må ha jobba i seks av de siste 10 mnd før du går ut i permisjon.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Jeg synes heller du skal fokusere på når du har tid til å bli mamma! Det er sikkert stor forskjell på studier, men jeg synes det er bedre å sette et barn til verden når utdanningen er ferdig, og man har en jobb å gå til etter permisjonen også! Men seff, det kan godt være at studiet ditt ikke er så tidkrevende som mitt var... Uansett synes jeg ikke penger skal være med i motivet for å få barn.... -Trude
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Det passer ALDRI å få barn, iallefall ikke om du har tenkt til å ha karriere. Du får fødselsstipend fra lånekassa, litt mer enn vanlig studielån. Du får helt klart mest penger når du er i fast jobb. Skulle jeg valgt med den info'n jeg har i dag (hvor bra jeg har det sammen med mannen jeg har vært sammen i over 9 år, hvordan det er å studere vs jobbe), ville jeg nok hatt barn under studietiden. Mannen var ikke klar så problemstillingen var aldri der.... Men dere må avgjøre for dere, ikke la alle andre farge deres avgjørelser.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Jeg fikk barn i løpet av studietiden. Helt i begynnelsen av mitt 3. skoleår av 4 år. Men eksamenene sommeren før fikk jeg ikke tatt grunnet min fysiske form i svangerskapet. I løpet av permisjonstiden fant jeg ut at det jeg studerte ikke var noe for meg, så valgte å starte et nytt studium når perm var over. Nå har jeg studert i 2 år og jobbet ved studiene med en tulle som begynner å bli stor, 3 år.. Det meste fungerer. Det hele kommer an på din innstilling. Vil du ha barn i studietiden, så vil det fungere hvis du og din partner er bestemt p at det SKal gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå