Gå til innhold

Litt morsomt ang diskusjonen om uv-drakt til barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har visst vært litt diskusjon her inne i dag ang å bruke uv-drakt til barna. HI i det andre innlegget mente (hvis jeg forstod det riktig) at det å bruke sånn drakt måtte være ubehagelig for barna og at det var latskap av foreldrene, for man kan jo heller smøre oftere.

Jeg så tilfeldigvis på Oprah i sted og da ble akkurat dette diskutert. Det er en lege som pleier å være gjest der og ha "spørretimer". Han sa at den største skaden huden får er før man fyller 20 og at det derfor var veldig viktig å legge et godt grunnlag for barna, altså sørge for god beskyttelse. Solkrem var bra, men han syntes det var veldig positivt at det hadde kommet uv-drakter, for de ga bedre beskyttelse. Sikkert noen leger som vil hevde noe annet (for det er det jo alltid), men så lenge den eneste motsigelsen som kommer er synsing inne på dib, så tror jeg jaggu jeg skal kjøpe sånn drakt, ja!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det Dr. Oz på Oprah i dag?

Skal også kjøpe en sånn drakt til Martin når vi reiser til syden. Vil ikke at han skal få hudskader (som jeg fikk når jeg var lita).

Skrevet

å jeg har fått beskjed av to leger at god smøring med solkrem og ikke overdereven soling er bra nok :) er da vel ingen som ligger i mange timer på stranden med ungene i steiksol?

Skrevet

Det er vel ingen som sier at det ikke er bra med solkrem. Diskusjonen var jo om det var bra med uv-drakt!

Skrevet

Har vært folk her inne som har påstått at man nesten er dumme om man velger vanlig solkrem ovenfor uv-drakt når man har valget :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...