Gå til innhold

Oktober: 8mnd. kontroll....


1dag igjen, og da kom hun ;)

Anbefalte innlegg

Har vært på 8mnd. kontroll i dag, selv om snuppa ikke er 8mnd. før 24juni, men da er vi på ferie, JIPPI!!!! Er blitt en riktig så stor tulle:

 

9880kg. 73cm og 46cm rundt hode.....

 

Alltid gøy å sammenligne litt, hvordan er deres 8mnd. gamle bebiser??

 

Hun kan ikke krype enda, ruller rundt på gulvet og klarer å åle seg litt hit og dit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julie er faktisk 8 mnd i dag, vi var på 8 mnd kontroll i går å skal si hun legger på seg ja hehe:

 

9120 gram, 69,5 cm og 44,5 rundt hode.

 

Hun kryper ikke enda hun heller men ruller seg rund og aler seg fremmover og bakover hihi, så sitter hun og kan legge seg ned i sittende stilling.

 

De blir såå fort store =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brage var 9550 gram 75,6cm og45.6 rundt hode Han blir 8mnd 10.06

 

Han både kryper og krabber, krypinga har han holdt på med i 2 mnd nå så skal han fort frem så kryper han, ellers er det krabbing.

Setter seg opp på både rumpa og knærne selv reiser seg på alt han rekker opp til (spesielt i senga si når han skal sove hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander var 9850 gram, 72 cm og 45,7 cm rundt hode. De synes han hadde lagt på seg veldig mye (var 7570 gram på 6 mnd kontrollen) og at hode hadde vokts mye (fra 43,5 på 6 mnd) så han måtte ha en sjekk hos lege for å avkrefte tendenser til vannhode, men alt var heldigvis normalt. Han er bare glad i mat! :)

 

Han kan rulle rundt på gulvet, åle seg litt rundt og sitte på egen hånd, og har begynt å løfte rompa og trekke knærne under seg når han ligger på magen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille snuppe var 7300 gram og 71 cm.

Hun kan ikke krype enda,men sitter ganske bra og ruller seg rundt over alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas var 8360g og 70.8 cm.

Han ruller mest for å komme seg dit han vil, men åler også hvis han bare blir nok sint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Aleksander var 7280 g og 69 cm.

 

Han ruller rundt, åler seg fremover og er oppe i krabbestilling, men kommer seg ingen vei enda. Han er en hissigpropp som kjeder seg fort, spesielt hjemme, så vi må finne på noe hver dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasper er 8800 g og 71 lang.

 

Også må jeg jo skryte litt av han da.. Han krabber i racerfart og tusler rundt bordet og egentlig alt annet han kan rekke opp til. Klatrer opp trappene og trykker på knappene på tv'en. Han har til og med begynt å slippe seg litt. Har hele tiden syntes det var artig at han er så tidlig ute, men nå skulle jeg ønske han ikke kom seg overalt. Men men, vi koser oss da

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen var 9460g, 72cm lang og 45cm rundt hodet.

 

Han er akkurat begynt å krabbe skikkelig etter en lang periode med åling. Morsomt! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon var på 8-måneders kontroll i dag=)

Veide 10,6 kg, var 74,5cm lang og 47 rundt hodet. Han begynner å komme seg litt på gulvet, men kryper nok ikke på en stund. Han ålar seg bakover! Og i ring, men forstår ikke hvordan han skal komme seg fremover...hihi. Han vinker, klapper, sier da-da og bukker med hodet (ride, ride ranke)... Så er han en solstråle om dagen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marcus var på 8 mnds kontroll 14.6 og var 69,5 cm lang, 43,8 cm i hattestr og 8350 gram. Akkurat passe stor :) Begynt å løfte rompa høyt men står ikke på alle fire enda. Kommer seg dit han vil på sin egen måte, rulle/åle/vri seg avgårde. Rister på hodet hvis han er mett og dytter seg bakover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var hun 7950 gram, 67 cm og 44 i hodeomkrets...

Kryper ikke ennå, men står på knærne og gynger, samt at hun står i yoga-stilling (på hendene og tærne). Ellers er det jo full fart med rulling hit og dit, og dytter seg også bakover, helst under sofaen og stolene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Min Kasper er 8470 g og 67 cm. Han krabber også i racerfart og går rundt bord og alt han reiser seg opp ved. Han har utforsket hele huset, og drar ut alle skuffer og åpner alle skap. Han setter seg og rister på hodet når vi sier "nei-nei", så plantene og kattmaten får faktisk være sånn nogen lunde i fred ;) Det er en morsom men travel tid, vi må ha øyekontakt hele tiden, vet aldri hva han kan finne på gulvet etc.. Komisk at Kasperne er så tidlig ute! ;D

 

PS! Jeg har skiftet nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ikke før i august. Men på seksmåneders kontrollen var han syv måneder, og 73 cm og 9950 g. En stor og fin gutt : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Vi var på kontroll 1 dag etter at hun blei 8 mnd. Da var hun 8055 gram (inkludert gips på beinet), 72 cm lang og 43,7 cm rundt hodet.

 

Hun har hatt svulst i kneet, og hatt 2 operasjoner, og gips 3 ganger, så dette er hemmet utviklinga hennes,- både med tanke på vekt (spiser mindre når hun har gips) og bevegelse. Da hun hadde gips forsøkte hun jo å krabbe, men det var ikke så enkelt...greide helt å åle seg og rulle. Nå som gipsen er av har hun veldig vondt i kneet, og det gjør for henne å bevege seg. Likevel snur hun seg i sirkel, ruller rundt, og hun har stått på alle fire!:-) I morra får hun en skinne hun må ha på seg 8 timer i døgnet, og hun må ha fysioterapi i 5 min annenhver time i løpet av dagen. Vet ikke når hun blir bra igjen, men svulsten er i alle fall fjerna (den var godarta!).

 

Nå har hun nettopp fått sine første tenner, og hatt dårlig appetitt (også pga beinet), men forhåpentligvis er dette på bedringens vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt heter Kasper August..Han er født 27 august 2006.. Men morsomt med flere som elsker navnet si( Og de er jo nesten like gamle:) Nå er han snart 10 mnd da, men da han var åtte så veide han 10,5 kg om jeg ikke husker feil.. og var 74 lang.. Nå er han 80 lang og veier 12 kg.. Men han kryper over alt i 190, og står opp etter sofaen og holder seg i Brio tralla hans.. Ikke lenge til han går nå nei..Og da blir han nok smalere, selv om jeg elsker å ha litt å ta i.. Deilige nusse kinn :) Men tiden har gått sykt fort altså. Føles som vi nettopp kom hjem fra sykehuset.. Vi fikk høre at Kaspert var litt for stor på 8 mnd kontrollen.. Men Pappaen var også det, og alle er foskjellige. Han er glad i mat, men spiser ikke mere enn han skal. Også er han sterk og har kraftig benbygning, en plugg:0) De sa at høyde og vekt var mere lik en ett åring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille tass var i dag og har de gylne målene:

 

9991 g, 72,5 cm og 46 cm rundt hodet.

 

Han åler seg rundt omkring, setter seg opp selv, og drar seg opp i stående på stoler osv.. Han kan IKKE sette seg ned igjen, så det ender i masse knall og fall:) Superturbo, spiser som en hest, blid som en sol, og sover hele natten. Her er det bare velstand:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare vi som ikke skal på 8 mnds kontroll???

Var på 6 mnds kontroll og da sa hun ikke noe om noe 8 mnds kontroll. Har ikke noe på planen før gruppe i august. hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på 8mnd.kontroll. Ane har blitt 8820 gr, 74,5 cm og 45,5 rundt hode. Hun skyver seg bakover, men det går nok ikke lang tid før hun kommer seg framover. Prøver og prøver. Heiser opp rompa og prøver å sette knærne i gulvet. Spennende tid nå, for d skjer så mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på en litt forsinket 8mnd'ers kontroll vi da!

Snuppa er 9660g, 73,5cm, og 45,5 i hodeomkrets!

Nå har hun fått 5 tenner (3 oppe på 3dager nå :S) Og drar seg fremover på gulvet i ei kanonfart! Og jeg er veldig fornøyd og stolt over det! (På sykehuset sa de at jeg ikke kunne forvente dette før hun var nærmere 1år. Men hun viser seg sterk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 8 mnd kontroll 18 juni, 12 dager før hun ble 8 mnd, men hun veide 10830 ( bare gått omm 300 g fra 6 mnd) og var 74,5 cm lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke 8 mnd kontroll her jeg bor, men var innom på helsestasjonen og veide ham. Da var han 9400 gram. Målte ikke lengden, men han var 66,5 cm da han var 7 mnd.

 

Han kryper ikke, men ruller rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...