Gå til innhold

til alle mine kloke med bimmere! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag har jeg flydd på do i ett sett. tenkte ikke noe særlig på det selv om jeg ikke har vært plaget med det før i svangerskapet. men det som var så rart var at det bare kom bittelitt tiss og da jeg tørket meg ble papiret helt gult. å da mener jeg skikkelig mørkegult. neste gang jeg gikk på do var tisset mørkegult så jeg er nå rimelig sikker på at jeg har en uvi. i dag er det kult nok fredag så jm eller lege åpner ikke før på mandag. kan jeg gå med uvi'en hele helgen uten at det skader babyen min??

å hva er det egentlig som er så farlig med uvi i svangerskapet?? har aldri brydd meg noe om det.

takk for alle svar. :) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

UVI kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse viss ein går for lenge med den, men eg hadde UVI i over to veker før eg fekk legetime (dårleg kommunikasjon frå jordmor etter å ha sendt inn urinprøva til bakteriesjekk på Ullevål) og det gjekk heilt fint. Måtte gå ein dag ekstra på penicillin (Selexid) berre for å vere sikker på at den vart borte. Trur nok det går fint å vente til mandag.

Skrevet

Eg merka foressten ingenting til min UVI, heilt totalt symptomfri (anna enn kanskje litt ofte på toalettet, men ikkje utprega)

Skrevet

hei. :) jeg bruker aldri å ha vondt før det går opp til nyrene på meg hellr og jeg får feber osv. og jeg får det så lett. men tror heller ikke det skader å gå til mandag. :) hvertfall til i morgen.

Skrevet

Jeg synes du burde ringe legevakta å høre hva du skal gjøre, det er litt lenge å gå til mandag, jeg ville ikke ventet så lenge.

God bedring å lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...