Gjest Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 i dag har jeg flydd på do i ett sett. tenkte ikke noe særlig på det selv om jeg ikke har vært plaget med det før i svangerskapet. men det som var så rart var at det bare kom bittelitt tiss og da jeg tørket meg ble papiret helt gult. å da mener jeg skikkelig mørkegult. neste gang jeg gikk på do var tisset mørkegult så jeg er nå rimelig sikker på at jeg har en uvi. i dag er det kult nok fredag så jm eller lege åpner ikke før på mandag. kan jeg gå med uvi'en hele helgen uten at det skader babyen min?? å hva er det egentlig som er så farlig med uvi i svangerskapet?? har aldri brydd meg noe om det. takk for alle svar. :)
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Tror jammen jeg hadde ringt legevakten jeg...det kan fort bli vondt utover helga..
ennaH Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Jeg har vel knapt hatt urinveisinfeksjon de siste 20 årene. Men det med mørkegult tiss, opplever jeg ofte. Og det kommer alltid av at jeg har drukket for lite vann. I disse dager er det knallvarmt ute, og vi trenger å drikke svært mye vann for å opprettholde væskebalansen. Så det at du har drukket for lite, vil være min første teori. Drikk minst 3-4 liter vann de nærmeste døgnene, og se om ikke det bedrer seg.
SOMMER :) Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Jeg får også gult/orange tiss når jeg ikke drikker nok. Tok urinprøve i dag tidlig og da var tisset orange. Har drukket minst tre liter vann idag og nå har fargen normalisert seg. Så hvis du ikke har vondt nå ville jeg først prøve å drikke masse vann... :-)
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 godt kjerringråd for å ta bort symptomer av uvi (om du har sviing og sånn).. drikke masse sitron.. det funker kjempebra faktisk:) godkjent av legen;)
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 jeg har hatt uvi masse ganger, men det gjør ikke vondt før det har gått opp i nyrene og jeg begynner å få vondt bak i ryggen og feber. og det tørr jeg ikke risikere med babyen i magen. men det skader jo ikke å se ting ann til i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå