Gå til innhold

Hjelp! Trenger hjelp til hva jeg skal spise.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har verdens nydeligste datter på 3 uker, men problemet er at hun reagerer på det meste jeg spiser. Spesielt melkeprodukter. I tillegg er det jo supervarmt, og jeg har brystbetennelse. Noe som ikke akkurat øker matlysten. Resultatet er at jeg raser ned i vekt. Minus 14 kg siden fødselen. Har fortsatt seks igjen, men sånn som lille spiser kan det nok være greit med litt i reserve utover høsten.... Så gode råd til god og næringsrik mat mottas med takk.

Kan jeg f.eks. spise nøtter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøtter vil jeg tro du kan spise.

Kjøtt

Salat (uten kål, hvis hun er ømfintlig)

Wok (samme som over)

Suppe (ikke løk etc.)

Pasta med tomatsaus

Frukt

Sjekk www.utenmelk.no for flere tips om produkter uten melk :o)

Skrevet

Hei!

Har ikke noe spesielt lurt å si, men ville "hilse på" :) Så du har fått en liten matmons altså. Vi pleide å kalle frøkna vår for "Lille Larven Aldri Mett" for hun hang konstant i puppen den første tiden (men det er vel heelt normalt!).

Aner ikke hva du kan spise, men hvis du reagerer på melkeprodukter så kan jeg evt høre med en venninne av meg som har en sønn som hadde melkeallergi om hun har tips. Han har vokst det av seg nå heldigvis.

Skrevet

Hei på deg!!

"Liten tull aldri mett" her i gården. Måtte ha litt tillegg på sykehuset lå nemlig til brystet tre timer i strekk.

Ellers så er jeg så lite på nett om dagen, de to jentene mine sysselsetter meg bra:-) Så derfor lite svar på mail. Fine bilder av vesla de forresten.

Du, neste søndag er det barnas utedag, men kan sende deg et pm....

Skrevet

Takk! Det som er litt snodig er at magevondtet som kommer når jeg har vært uforsiktig, kun kommer på kvelden. Kan det likevel være melkeallergi tror du?

Skrevet

Helt vanlig det. En del av de som får kolikk har kumelkallergi og kolikkgråten kommer jo om kvelden.

Skrevet

Da er nok melkeallergi.... Håper hun vokser det av seg!

Skrevet

Da er det nok, skulle det stå.

Skrevet

Det er gode sjangser for det! Noen vokser det av seg allerede ved 3 mnds. alder, noen ved 6 mnd. og de aller fleste har vokst det av seg når de er ett par år. Bare vær påpasselig med å holde deg vekke fra melkeproduktene, for så vidt jeg har skjønt kan de bruke lengre tid på å vokse det av seg hvis de får det de reagerer på ofte. (sånn er det vell i grunnen med de fleste allergier.)

Skrevet

Tusen takk for gode svar!

Har din vokst det av seg?

Skrevet

Han vokste det av seg da han var 6 mnd. Han utviklet forresten allergi mot soya også, så vær obs på det. Har vokst av seg det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...