Gå til innhold

Kan jeg gi vann til nyfødt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en veldig færsk mamma og lurer på om jeg kan gi litt vann i tillegg til morsmelk nå som det er så varmt? Han svetter mye og huden har blitt tørr noe som tyder litt på at han ikke får i seg nok veske. Han er bare 6 dager gammel så jeg har ikke fått all den morsmelka som han trenger nå kanskje? Jeg er litt bekymret for at han skal bli dehydrert og slapp. Vet jeg må koke vannet og gi det lunkent i en steril flaske,men er det for tidlig å gi han det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv hørt at morsmelk skal være nok, og at man ikke trenger å gi vann i tillegg selv på varme dager. Hvis du er redd du ikke har nok, så kan du jo pumpe litt for å øke produksjonen.

Skrevet

Du kan fint gi litt kokt og avkjølt vann. Jeg spurte helse stasjonen og de sa det var helt ok.

Skrevet

ok! Tusen takk for svar :)

Skrevet

Huden til nyfødte er tørr, er nok ikke pga svette og dehydrering den er det.

Skrevet

Har lest og hørt at den beste tørstedrikken en baby kan få, er morsmelk. Skal ikke være nødvendig å gi dem noe annet.

Vann vil fylle opp i magen og føre til at de ikke blir så veldig sultne og da får dem ikke i seg den næringen de trenger heller.

Var det min helsesøster sa til meg i hvertfall.

Skrevet

vann blir kun anbefalt gitt til babyer som får mme, da mme inneholder samme "næringsinnholdet" hele tiden, og ikke er så tørsteslukkende som mm.... så mm skal være nok hele tiden når du fullammer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...