anna_lou Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Jeg passer kampfisken til venninna mi i 10 dager. Har kun fått beskjed om å mate den en gang om dagen, det har jeg gjort, ikke mer eller mindre. Det som jeg stusser over nå er at det lukter litt vondt fra bollen, og vannet er plutselig blitt ganske grumsete på overflaten...små hvite flak...er dette fiske avføring eller? Må jeg skifte vann? Jeg har ikke peiling på fisk så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Venninna mi kommer ikke hjem før om en uke
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 du har nok gitt den for mye mat.. bare bytt vann til den.. ta ut ca halvparten av vannet og erstatt det med nytt vnn.. litt kaldere enn kroppstemp..
MammaFraSørlandet Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Kampfisken min døde nettopp, men vi hadde den i mange år før den ble syk. De hvite flakene er mat som råtner. Du har gitt for mye mat. Gi fisken bare noen få biter og la den spise opp før du evt. gir enda mer dersom den fortsatt er sulten (det ser du på at den henger i overflaten og venter på mer..) Når den ikke spiser mer slutter du å gi biter. :-) Nå bør du fjerne de hvite flakene på overflaten med papir. Deretter setter du vann i en mugge ved siden av bollen, og lar den stå å få romtemperatur en halv dag. Deretter fjerner du ca. 1/3 av vannet i overflaten av bollen (ikke rør rundt, for da virvler du opp dritt fra bunnen)og heller vannet fra muggen over. Du kan evt. spørre venninnen din om hun ønsker at du gjør det på denne måten, og om du evt. skal ha oppi noe i vannet du tilsetter (det finnes en del tilsetningsstoffer man kan fylle på med)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå