Gå til innhold

Halsbetennelse.. Pencilin når man ammer...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj.. midt i den fine deilige varme perioden som vi har savnet så sårt, så ser det ut til at jeg faktisk kanskje har klart å få halsbetennelse for andre gang i mitt 27 årige liv... hvor kjedlig er det da lissom... Mamma sier jeg må stikke på legevakta å finne ut om det er det jeg har slik at jeg kan få medisin, men seff har typen min stukket ut for å hjelpe en kompis og "vet ikke hvor lenge han blir"... Ammer jo minsten da så kan lissom ikke bare stikke midt i de tidene han skal ha mat.. å ha med seg 2 små på legevakten er uaktuellt lissom... så kan da krysse fingre å håpe at det ikke er kø på legevakta da... (haha..selv med bare en foran meg i køa sist så tok det en time..) må jo nesten hjem i tide for å få lagt lillemann ca kl 7... *sukk* alt skal være så vanskelig idag jah...Ikke tar Simon flaske skikkelig heller at jeg kunne tappet ut litt slik at han fikk kveldsmaten sin... *arg*... Får man pencilin når man ammer...? Eller er det noe annet lurt de har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gir antibiotika selv om du ammer. Bedre det, enn å fortsette å være syk, og kanskje smitte barnet.

Trygt å amme mens du er på det =)

Skrevet

Jeg gikk på penicillin to ganger mens jeg ammet. Ingen fare.

Ring samboeren din, og be han komme hjem sånn at du får reist på legevakta.

God bedring :-)

Skrevet

PS:jobber på akuttmottak,og har opplevd at ei mor kom inn og sa hun hadde et diebarn hjemme, og måtte hjem så fort som mulig pga amming. Hun ble tatt foran i køen av de som ikke hadde mere akutte behov enn henne. Så du kan jo prøve å si fra?Man vil unngå å ta med babyer på et venterom på legevakta pga smittefaren. Ikke akkurat rene omgivelser...

Skrevet

Takk for svar.. :) Satse på han dukker opp snart så jeg kommer meg avgårde... tror jeg må ringe legevakten først å høre om de tror jeg kommer til å bli ferdig før kl 7 !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...