AE❤️ Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 På svangerskapskurset sa jordmor at det kunne være greit og ha med litt "påfyll" under fødselen som f.eks drikke, frukt, nøtter, kjeks etc.. Noen av dere som hadde med det, og fikk bruk for det? Og isåfall hva?
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 For min del var søt saft helt supert under fødselen. Men det må være med "ekte" sukker, ikke kunstig. Det gav meg skikkelig mye energ! Det kan være godt med noe søtt fordi en fødsel er en stor jobb for kroppen, og sukker virker raskt. Så under fødsel kommer mitt ellers så karbohydratfattige kosthold i skyggen, da skal jeg ha noe søtt !!
SOMMER :) Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Vi hadde med ei pakke kjeks husker jeg. Tror ikke vi spiste noe særlig under fødselen selv om den tok 30 timer. Tror kanskje vi fikk noen brødskiver på sykehuset. Men husker jeg spiste hele natta etterpå. Kom på barsel etter hasteks rundt 22. Da ble mannen min sendt hjem og vesla tatt med på personalrommet. Jeg ble liggende våken og knaske maryland cookies... :-)
*RutIetutt* Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Jeg klarte ikke tenke på mat da riene stod på. Hadde ikke spist noenting hele dagen, og klarte bare litt saft å drikke da vi kom inn på føden - men den kastet jeg opp igjen med en gang:o(
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Jeg hadde med både kjeks og energi drikk, men verken spiste eller drakk noe av dette. Hadde ikke lyst på det... Energi drikken virka bare kvalmende, så jeg drakk isvann til den store gull medalje
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Jeg husker jeg fikk middagen som ble servert kl 12, men orket ikke mange bitene... kjedelig å stå med maten full av munn, fordi man ikke klarer å tygge fordi det er en rie på gang... hehe... Desserten var bedre,, den var søt.. Jeg hadde med 2-3 sjokolader i bag'en + en pose med xl... Jeg tror jeg drakk xl'en.. men er ikke helt sikkert... Jeg spiste en av sjokoladene en liten stund etter epiduralen virket inn... for da fikk jeg ei lita pause i riene, og klarte å trykke ned litt... Den andre rakk jeg ikke før 3dje dagen på sykehuset.. hehe... Jeg tror jeg kommer til å ha noen energidrikker klare i kjøleskapet + noen sjokolader, som jeg kan ta i bag'en når vi reiser.. Føden her er vendt mot kveldssolen, så det kan blir uhorvelig varmt på føden, hvis jeg får om ettermiddag/kveld... da er det sikkert godt med mye drikke.. med sukker, som gir energi raskt...
Lillegutt og jeg Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 XL1 eller andre energirike drikker er bra har jeg hørt! Husk at de aller fleste sykehusavdelinger har isbit-maskin! Da blir "drinken" din mye bedre - kald og god!
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 jeg har fått i meg noen energi tabletter på sports butikk, fikk anbefalt de. og cola, det må vel gi litt ekstra energi under fødsel hehe også en sånn recovery bar (slags kjeks greie med smak)) som det så fint heter også på sports butikk med masse proteiner tror jeg det var til en sliten nybakt mor.
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #9 Skrevet 9. juni 2007 Hadde med hjemmebakte boller til mannen & meg, de fristet mer enn sykehusmaten og fyllte litt i magen. Har en pose boller i frysern nå også og med litt flaks får jeg bruk for dem i dag:)
Miss Elizabeth Bennet Skrevet 9. juni 2007 #10 Skrevet 9. juni 2007 Jeg sverger også til energidrikker eller søt saft mens tingene står på. Annet får ihvertfall ikke jeg i meg. Men det er som en kjempesportsprestasjon, så en trenger virkelig næring for å komme seg igjennom. Det kan være lurt å få i seg noe næringsrikt før de verste riene setter inn. Spise noe som en liker, som er sunt, men ikke for kvalmende og som liksom "sitter". Brødskiver med pålegg og agurk funker for meg.. Men det er altså mens riene fremdeles er utholdelige. Etter det blir det sportsdrikk eller saft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå