Gå til innhold

Hvorfor dobbeltnavn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig poenget med et dobbeltnavn der kun det ene navnet skal brukes til daglig? Skjønner liksom ikke helt vitsen med et navn som ender opp som en bokstav mellom for- og etternavn, for ikke å snakke om de som ender opp med fire navn som må forkortes i hytt og pine...

Og hva er egentlig greia med å si at ungen er kalt opp etter noen når det kun deler forbokstav med den hun/han er kalt opp etter?? Kalt opp betyr da at ungen får samme navn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et ganske spesielt fornavn, som riktignok har begynt å bli mer vanlig nå. Da foreldrene mine valgte det ga de meg et mer vanlig mellomnavn i tillegg slik at jeg kunne velge mellomnavnet om jeg syntes at fornavnet mitt var for spesielt da jeg vokste opp. Jeg er heldigvis veldig glad i fornavnet mitt, og har alltid sett på det som en stor del av min identitet min. Mellomnavnet et det stort sett bare moren min som bruker om hun skal si noe alvorlig til meg (he he), og ellers brukes det sjeldent. Men det bidrar til at navnet mitt får en nydelig melodi, og var praktisk da jeg studerte ett år i USA. Der har jo alle mellomnavn, så du får nesten problemer når du skal fylle ut skjemaer etc. om man ikke har det.

Så sånn er det. Jeg er enig i at å bruke samme forbokstav ikke er å 'kalle op noen'. For noe tull!

Skrevet

- Hva med Hildegunn Tårnfrid !?

Originalt,uvanlig og absolutt trendsettende !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...