Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 hva var hovedårsaken til det...nyskjerrighet bare eller... noen sier det er av praktiske årsaker, men du kjøper jo ikke rosa vogn å seng osv...alikevell..er det klæra dere tenker på da? det får du jo masse av alikevell hvitt å gul å grønt er jo nøytralt... ikke det at jeg syns det er teit at de fleste vill vite det med en gang de har mulighet ,folk må jo jøre så de vill... men de fleste sier det bare er av praktise grunner... kan ikke innrømme ate de er super nyskjerrige hehe...
betty74 Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Først og fremst av nysgjerringhet, men også fordi vi har en jente fra før og det kan være greit å vite om vi kan bruke alle de lyserosa klærne til nestemann eller ikke... Når det er sagt ville jeg vite kjønn sist også;-) Man får et litt annet forhold til den lille i magen når man kan si hun/han og ikke den + man kan jo finne navn...
smaa-fisk Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Helt riktig, vi var super nyskjerrige på om det var en liten herre eller en liten dame som lå der inne å sparket. Praktisk er et tilleggs argument. Og ikke minst den store lysten jeg hadde til å sette et feminint eller maskulint utrykk på barnerommet. Angrer ikke på valget jeg tok. Synes det er helt topp å vite at det er en liten sprellemann der inne.
MissBehave Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 At jeg og mannen min er veldig nyskjerrige er grunnen her Nå har ikke bebisen ville vise seg frem enda,så vi har ikke fått visst det.Skal på UL i uke 28 (leeeenge å vente), og håper at vi får vite det da. Kommer ikke til å kjöpe noe särlig rosa eller blått töy uansett,så det er iallefall ikke der det ligger hos oss.
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 klart man kjøper rosa vogn og seng:) ok, kanskje ikke, men rosa sengeteppe osv. og mange har et barnerom de vil pusse opp, ikke sant? nesten alle babysaker finner du jo enten i rosa, blått eller kjønnsnøytralt.jeg synes i allefall det er gøy når det vises hvilken kjønn barnet er, selv for de som ikkekjenner oss! jeg og kjæresten får it epå mandag! men det er klart det er utav nyskjerrighet, ejg vil jo bli kjent med den lille i magen min, vil vite så mye som overhode mulig om barnet! er såå nyskjerrig! og det er da ingenting å være flau over, eller noe å ikke ville innrømme:)
Trønderjente82 Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Dødsnysgjerring!!!! Kun derfor jeg ville vite det hvertfall. Har ikke handlet spesielt rosa selv om det blir jente, kun et par kjoler.
*RutIetutt* Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Først og fremst fordi vi var veldig nysgjerrige begge to - men så er det veldig praktisk også da....har en venninne som nettopp fikk en gutt, så da fikk hun overta alle klærne etter Tobias. Jeg får overta hennes jenteklær. Jentenavn strevde vi sånn med, at vi ville vente til etter ul med å prøve å bli enige...lettere når en faktisk vet hvilket kjønn vi venter. Syns det er utrolig lite kjønnsnøytrale babyklær i butikkene, jeg...stort sett er jo alt blått eller rosa... Dessuten føler jeg at jeg blir mer knyttet med babyen i magen når jeg kan omtale den som "han" eller "henne", eller med navn - i stede for å si "den" hele tiden...
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Her er det av de praktiske grunnene. Nå har vi gutt fra før, og ALT i blått. vet av erfaring at å vente til ungen har kommet med å handle, er bare tull for oss. Da har du nok annet å tenke på enn shopping. Og mulig jeg høres litt rar ut, men brund/grønt/gult er litt kjedelig... Vil gjerne at dem som ser bebien min (feks. på helsestasjonen) kan si :"nååå så søt jente" ikke "er det gutt eller jente" hehe så her er det ganske praktiske årsaker. er jo litt nyskjerrig også, men det er en mindre del av det. gjelder også oppussing av rom/lage temarom, og andre gøye ting :-D
2gullklumper Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Syns det er greit å ha fått det meste i hus når den lille kommer. Har ikke lyst til å han et barn i bare nøytrale farger:) Lærte sist gang at man ikke alltid er i form til å handle barneklær den første tiden etter barnet har kommet. (keisersnitt)
2barnsmorønskerseg1til Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 pga nyskjerrighet har ikke problemer med å innrømme det!
prøvekluten+3små Skrevet 9. juni 2007 #11 Skrevet 9. juni 2007 grunn nr en: jeg er selveste nyskjerrigperforeningens president! grunn nr to: planlegge litt ja..navn,klær,utstyr o.l.. og du sier det er mye nøytrale klær ja..hmm,hvor finner du de i så måte? syns det har blitt bare mindre og mindre av nøytrale klær jeg..gult,og hvertfall ikke grønt,det finner man jo ikke lenger nesten..ikke i kjedebutikkene hvertfall
Tpop Skrevet 9. juni 2007 #12 Skrevet 9. juni 2007 Nysgjerrig her og ja:). Forrige valgte vi og ikke vite, men nå hadde vi lyst til det. Vi venter en gutt, men jeg tror fremdeles at det er jente,hehe. Så tiden vil vise. Kommer nok ikke til å kjøpe noe blått før fødsel, må se det før jeg tror det:)
~La luna~ Skrevet 9. juni 2007 #13 Skrevet 9. juni 2007 Pga av nysgjerrighet, og at jeg synes d er greit å vite ifht kjøp av småting. jeg liker hverken gult eller grønt, og synes det er veldig lite utvalg i kjønnsnøytrale ting. Vi ville begge vite kjønn, og synes det var greit å forberede storebror på hva som sannsynligvis kom. Dessuten har jeg gutt fra før, og dersom jeg hadde fått gutt igjen ville jeg har funnet frem igjen klær ol. Og ikke kjøpt noe særlig nytt. Så lenge vi venter jente orker jeg ikke feks bruke blå gensere m biler og traktorer på Noe skal jeg selvfølgelig bruke om igjen. Har forresten ikke kjøpt all verdens, men artig å kjøpe litt ting m farger på
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #15 Skrevet 9. juni 2007 Fordi vi gjerne ville vite mest mulig om hvem den lille i magen var, og kjønn er jo med på å gi barnet identitet. Lettere å knytte kontakt når "den" og "det" blir til han eller hun.
Fødeklar_ja! Skrevet 9. juni 2007 #16 Skrevet 9. juni 2007 Først og fremst nyskjerrighet, ingen skam å innrømme det! ;p Og på en god nr 2, praktiske årsaka. Har en gutt fra før så ville vite om æ kunne pakke bort de klærne etter han eller holde oppe, men no e de pakka bort og litt rosa, røde og nøytrale klær e på plass i kommoden til lilletuppa i magen! =)
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #17 Skrevet 9. juni 2007 fordi jeg var så nysgjerrig på om jeg hadde rett på kjønn.. følte det var jente.. så sa de det mest sannsynlig var gutt, derfor kunne jeg arve alle klærne etter lillebror som meste er forøvrig i gult og grønt osv.. men på ul for noen dager siden sa de det kanskje ikke var gutt allikevel så jeg er glad jeg faktisk har kjøpt mye i hvitt med gule mønster osv fordi jeg hele tiden har hatt i bakhodet at de kan ta feil:)
Audacious Angel Skrevet 9. juni 2007 #18 Skrevet 9. juni 2007 For meg var det ikke så viktig å vite kjønn, men far ville veldig gjerne og for meg så var det riktig at også han skulle få bestemme noe rundt graviditeten. Vi har en jente og får en gutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå