Gå til innhold

Vil dele av min egen feil, til andre fortvilte mødre som sliter med legging!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sier overhode ikke at det er dette som er problemet hos dere, men jeg har ihvertfall hatt en del problemer, og endelig funnet løsningen!

Før var gutten min ganske vrien å legge. jeg ga kvelds, tokk kveldstellet og la han i sengen sa godnatt og forlot rommet. han ble alltid frustrert. hylte, skrek, men roet seg nogenlunde raskt. han voknet mye om nettene, i hyl og vræl, og jeg var ganske fortvilet. hva er det som er galt? tenkte jeg i mitt stille sinn.

det var da jeg så samboer legge han at jeg forsto det. Han stresset utrolig, kjappet seg igjennom stellet, og gikk ganske brått ut. Jeg merket likheten hos meg selv, og at det rett og slett gikk for fort, lite koseprating, og jeg forsto at dette MÅ være grunnen. (han er 1.5 år)

etter dette sinket jeg stellet. brukte mye bedre tid, pratet en god del under stellet, lot han være litt selvstendig å få vaske/pusse selv, og oppmuntret han mye. hele tiden i knakenes ro. Da vi gikk inn på rommet, vugget jeg han noen sekunder i armene mine, la han i sengen, og snakket rolig til han. ble gjerne stående å fortelle hva vi skulle finne på i morgen, hva han kunne glede seg til, og koste og smøk han på kinnet. sang også en sang.

Gutten ble HELT forandret. Jeg har gjort dette i 4 dager nå, og både dagsluren og natta er blitt en drøm! ALDRI noe skrik, vokner ikke om nettene mer, og alt er bare vedundelig. Jeg vet ikke hvorfor jeg har stresset, men alt jeg trengte å få med meg var at jeg faktisk hadde stresset. han blir jo stressa av meg, så ikke rart han ble så sur.

Nå stresser jeg aldri, og har "avlet" mine kunnskaper over til far, som også innarbeider rolige rutiner nå. Og herlighet så blid han er blitt :-)

er glad man kan lære av egne feil jeg altså :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er et godt tips. Sånn gjør vi også ;-)

Skrevet

Hmm, dette har jeg faktisk aldri tenkt over... Vi har oxo en pjokk som sliter med søvnen... Da skal jeg prøve å ta leggingen i "slow-motion" ;o)

Tusen takk for tips! =)

Skrevet

Godt tips! Med en gang vi stresser nattstellet blir det tull. Faren er mye flinkere til å være super rolig når to gutter skal til sengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...