Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Får lime inn innlegget her som jeg hadde skrevet til deg, under lofotjenta...... Heisann moniccen!! Var lite på nett i går, men tenkte mye på hvordan det gikk med deg på føden i går..... (klippet plen i hele går omtrent- vaggende som en gås) Var inne en liten snartur i middagstiden og fikk oppdatert meg litt (leste tråden du og attpåklatt hadde)..... KS på torsdag....såååå spennende. Du er jo straks ferdig!!!! Klokkeslett? Fødsel 14.06.07.....uhuuuul jeg vil også..... Nårtid hadde du egentlig termin?? 28.juni?? Det må være veldig rart å ha en eksakt dato å forholde seg til.....under en uke igjen...... :)
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Heia Klippe plenen ja Heldige deg som greier det, jeg greier såvidt å hente posten nå for tida. Bruker den lille energien jeg har på husarbeid innendørs nå... Er mer enn nok det. Fant ut at jeg har altfor lite bebis-klær, så må handle litt også... Tror jeg har gitt bort altfor mye til div innsamlingsaksjoner Torsdag er d-dagen nå ja, dersom ingnting skjer før den tid da. Har liksom en følelse av at jeg ikke blir å gå helt til torsdag da, men vi får se. Blir KS uansett, så lenge ungen ligger som den gjør. Snur den seg, er d vanlig fødsel da, er jo mitt høyeste ønske d da! Skal inn tidlig om morran, så hvis d ikke er noe akutte greier som kommer i veien, så tar de meg vel så fort som mulig. Helt merkelig, fatter nesten ikke at d skjer meg... 28. juni er egentlig terminen ja. Ei jeg kjenner fikk ei jente i morrest, har du kanskje hørt... 15 min på sykehuset før ho var ute Det kaller jeg fart *hihi*
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2007 Heia. He he he.....fikk svi i går kveld/natt pga den plenklippingen....er sinnsykt vondt i bekkenet når jeg skal snu meg i senga/stå opp..... ha ha selvgjort er velgjort,men jeg klarer bare ikke mere ro nå..... Må vel ta meg en tur til Leknes å se over babytøyet som jeg har lagt unna for maaaange år siden... Har fått montert babysenga på soverommet vårt samt stellekommoden/litt babytøy på badet...så er kommet litt i gang. Du har vel alt stort sett klart nå, kan jeg tenke meg?!?! åhhh tenk hvor fort tiden har gått egentlig.....liker alldeles ikke å gå gravid,så jeg synes det er SUPERT!!!! For en rampete unge du har som slettes ikke vil snu seg rette veien... En sta og egenrådig frøken kanskje??? Ja det blir spennende..... 15 min før ho var ute?? fyttigrisn det var da voldsomt til fart ja... he he he....trenger ikke innbille meg en slik hurtig fødsel en gang. Samme det bare den kommer snart....en hel mnd igjen...... ((((
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Huffda, nå må du ikke klippe mer plen, du blir bare verre :/ Jeg overlater den til gubben jeg Men d er sant som du sier, får jo fnatt av å være i ro hele tida Vi har også fått opp senga og vogn og sånt. Stellekommoden er kommet opp fra kjelleren, men må vaskes, så er den klar. De klærne vi har er vasket, men vi trenger flere Har heller ikke trivdes med å være gravid denne gangen. En stor skuffelse egentlig. Har vært plaget fra første uke i grunn. Var jo kvalm i hele 16 uker denne gangen også :/ Men, d er siste gangen, så får bare holde ut. Blir ikke flere barn her i gården d er sikkert! Syns jo alle har fått jenter som har fått i d siste, så tror ikke d er fler igjen til meg 15 min på sykehuset da. Tror ho holdt ut hjemme ganske lenge Men likevel... Mine 45 min blir jo en evighet i forhold )) Trenger jo ikke bli en mnd igjen på deg da, kanskje bare 2 uker jeg skal krysse fingrene. Tenk, jeg har MAX 6 dager igjen Halleluja! Deilig tanke!
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2007 Ikke mere plen på en uke nå, for nå spikrer jeg gjerde/levegg rundt bassenget...sitter på en stol og skrur...he he he Du skal se der er en jente igjen til dere også.... Har igrunn aldri tenkt over hvor lang tid mine fødsler har tatt.....men de har ikke tatt 15 min eller 45 min....det er sikkert... De har ikke vart spesielt lenge heller.... Ja tenk på det....6 dager igjen........I wish it was me..... Tror igrunnen jeg får 1 uke før termin (dvs 7.juli- som er min termin)......men vi får se...leeenge til....
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 Oh GOD! Bare 5 dager igjen... Er helt sykt! Går bare å kjenner etter hele tiden om noe er på gang... Jo før jo heller nå altså! Hvis du fortsetter å være like aktiv kommer vel bebisen din til å sprette ut helt plutselig Har forresten en barnehagegutt som stadig snakker om å besøke dere, så d kan jo hende vi stikker innom en vakker dag
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2007 Ja tenk på det...5 dg igjen.....stilig!!! Ja du brukte vel å føde mye tidligere enn termin, så den kan vel komme nårtid som helst. Du får jo KS uansett så,men det er vel best med et planlagt KS kontra et hasteKS, skulle jeg tro...Uansett er det en bebis like om hjørnet... heldiggrisen... Det hadde vært kjempekoselig med besøk. Bare kom nårtid som helst. Minstejenta mi sier hun bruker å leke en del sammen med minsten din i barnehagen. Hun har faktisk sagt at hun vil ha besøk av ham, når jeg tenker etter....flere ganger.... Har nettop kommet hjem etter 4 t på fotballbanen på Bøstad. De to største spilte, mens minsta var tilskuer.....Måtte dra med dem alene,siden gubben måtte snekre ferdig gjerde/port rundt bassenget...tør ikke la det stå åpent når vi er borte alle mann..ingen drukning her i gården takk!! Så nå sitter jeg her med krampe i legger og lår...he he he utrolig for en dårlig form det går ann å få!!! ÆSJ!! Spiller ikke din største fotball lengre?? syntes så tydelig han var med i fjor??
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #8 Skrevet 9. juni 2007 Herregud for en dag... Er såvidt jeg greier å gå nå... Syns det presser og strammer og verker i hele bekkenet, ser ikke for meg at den bebisen blir der inne til torsdag nei... Men kan jo håpe. Som du sier er det bedre med planlagt KS enn et i hui og hast. Skal på bebisbesøk i ettermiddag, til ho som fikk i går Kanskje jeg får rier da )) Ja vi skal ta oss en tur, han er på Sund i dag... Og de største er jo i bursdag Han spille ikke lengre, ble for mye stress Funker bedre med håndball, der har han mer oversikt... *hehe* Formen er elendig ja! er så drit lei at det er helt utrolig. Også leste jeg et sted at man kan ikke trene styrke før 12 uker etter et KS, er jo et mareritt. Får inderlig håpe jeg kommer på sykkelsetet igjen før så lang tid er gått, ellers blir d jo jul før man føler seg normal igjen. Vil på spinning, savner det sånn! Hva slags basseng er det dere har?
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. juni 2007 Ikke trene styrke på 12 uker?? det var da voldsomt....men det er vel veldig individuelt.....får håpe du er heldig og kan begynne myyye tidligere...."rolig" spinning etter noen uker skulle vel gå...jeg hadde ikke klart å vente så lenge.... Er det noe jeg savner på friskhuset,så må det være spinningen. Tenker meg oppstart i aug/sept igjen. Men skal ta det veldig piano pga ryggen. Skal ikke være sykemeldt i bortimot 1 år igjen pga treningen!!!!! Vi har et stort stålplatebasseng på ca 7,5 x 3,5 m (tror jeg det var), som vi har bygd inn i terrassen (nedenfor garasjen). Levegger rundt,som tar av en del for vind... Så har vi kjøpt varmepumpe i år, slik at vi kan bruke det mye. Ungene går faktisk ut for å bade nå. En kveldsdukkert før sengetid... He he he. Tror jeg nøyer meg med å se på i dag.... Så ta med badetøy når dere kommer......
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #10 Skrevet 9. juni 2007 Tipper badetøy blir populært... Men funker d uten å kunne svømme, tviler på at jeg kommer inn i noen badedrakt nå *hihi* Deilig med basseng ja! Tror det er pga magemusklene er skåret over at man skal unngå å belaste magemusklaturen på så lang tid. Og de aller fleste styrkeøvelsene lager jo press på bukmusklaturen, så d er vel best å være forsiktig. Men spinning/sykling tar jo ikke sånn på magen, så det skal nok bli ei ordning med det før den tid. Gleder meg voldsomt til å kjenne svetten sile igjen, d er lenge siden nå! Nå har vi vært på sykehuset og sett på nyfødte bebisen Herreguuud så søt altså. Og så liten... og så rart å ha en i armene og en i magen )) Gleder meg til det er over nå ja. All den kosen etterpå kommer til å gjøre det verdt hver dag og natt med smerter og slit.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. juni 2007 He he he det var jo det ja....vi får sitte på bassengkanten da... Nyfødtbebis.... Ja de er jo bare skjønne!!! Blir merkelig med bebis i huset igjen. Føles som jeg aldri har hatt det før. Lurer veldig på hvordan det blir....Håper det blir en "sovebaby" denne gangen,for det har vi ikke hatt før. Mine unger har hatt mye "plager". Minstejenta hadde reflux fra hun var født til hun var nærmere 2-3 år. Huff ,stakkars jente. Hun skrek natt og dag. Hver gang jeg hører en liten baby gråte tenker jeg på henne....De fant ikke ut hva det var som feilet henne før hun var nærmere 1 år!!! Tror igrunn mellomste hadde dette også. Største hadde kolikk leeenge... Men det er VERDT DET uansett hvordan det blir....men det er vel lov å håpe. Uansett så gleder vi oss veldig!!! Du har vel hatt snille "soveunger"?.?.? Synes alle sier at deres unger bare sover,spiser og sover... he he he
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #12 Skrevet 9. juni 2007 Hva er reflux? Høres helt forferdelig ut :/ Takler ikke barnegråt jeg, blir helt stressa av d. Vil bare at de skal ha det godt og være fornøyde Har heldigvis ikke hatt kolikkunger... Men selvsagt, bebiser gråter jo litt innimellom likevel. Så jeg vet at disse første mnd kommer til å bli slitsomme, med lite søvn og mye jobb. Men det går over etterhvert, også er jo gleden langt større enn slitet heldigvis. Gruer meg litt, men trøster meg med at jeg vet hva jeg går til, og nå har jeg vett til å hvile når jeg kan, ikke vase rundt og gjøre husarbeid mens den lille sover Gubben er på bebis-feiring i kveld, så jeg sitter og strikker og koser meg Moro med bebistøy! Gleder meg til å få ungen, så jeg kan handle klær til den. Helt umulig nesten når jeg ikke vet hva jeg får
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 10. juni 2007 Gjeeesp... God morgen... Reflux vil si at det er en svakhet i den lukkemuskelen mellom spiserøret og magesekken, som gjør at magesyre kommer opp i spiserøret. Symptomene som mine har hatt: voldsomme magesmerter (ligger krøket i senga), sprutbrekninger (særlig etter måltid-pupp), dårlig matlyst (gikk altfor lite opp i vekt)....... Kommer aldri til å glemme den skrikingen. Huff hvor vondt de måtte ha hatt det.. Minstejenta var til utredning i Bodø. Der hadde hun bla pH-måling over 24 t.( En slags sonde som legges ned gjennom nesen og videre ned i spiserøret) Hun fikk tbl, men de funket heller dårlig. Ble fortalt at dette er noe de som regel vokser av seg før de blir ca 2 år. Men her i gården tok det lenger tid!!!!! Ja ja innstiller meg på det verste,så får alt annet bli en overraskelse. Er man innstilt på noe, går det som regel bedre... Festing...he he. Det må være 1,5 år siden sist jeg var ute på "byen"... Men gubbene har bare godt av å lufte seg litt til tider.. Har bare fått strikket et vognteppe med pute, og en bukse - jakke - og sokker.....til de andre strikket jeg mye mere... Synes all tiden går med til husarbeid og unger... Men har jo fått handlet inn en del klær i blått. Skulle det vise seg å bli en jente, blir hun blå............. )))
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #14 Skrevet 10. juni 2007 Åh! Jeg fikk sove leeeenge i dag Deilig! Fikk jo ikke sove før gubben kom hjem, lå bare å kjente på kynnere og var redd for at noe skulle skje. er litt stressa om nettene kjenner jeg, er redd for at fødselen skal sette igang av seg selv, og at noen på sykehuset skal "nekte" å ta KS som jeg har blitt lovt... Har informert gubben om at han i så fall må passe på at de gjør som de har sagt Okei, da har jeg også reflux... hele tiden Neida... Stakkars unger. Er det ingentig man kan gjøre med slikt da? Må jo være aldeles grusomt for dem, og for familien. De små skulle jo ikke trenge å ha d slik :/ Vi får krysse fingre og håpe at denne slipper unna slike plager! Har ikke noen savn etter å gå på byen jeg heller. Bylivet her (hvis man kan kalle det det) er heller temmelig slitent spør du meg. Huff. Ikke noe som frister nei! Gubben kjørte i går da, så han så jo tilstanden til folk )) Har bare strikket et sett jeg også. Får så vondt i ryggen når jeg sitter lenge, så d er ikke så lett å få d gjort :/ Satt oppe og strikka til ett i natt da *hihi* Var så morsomt...
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 10. juni 2007 Heisann.... Innom en snartur igjen....maler og maler og maler. Gud det er KJEDELIG!!!! men ingen andre som gjør det så det er bare å fortsette... Jeg sovner hver kveld før 22....he he he Sjelden jeg ligger våken når gubben er på fest. Men så er det jo veldig sjeldent at han er på fest også da... Nå skal du værsågod å vente til torsdag,til det planlagte KS!!!! Ikke noe tull før den tid....selv om ingen nekter deg KS....Har du en mann som kan si skikkelig ifra??? he he synes at han ser aaaalt for snill ut...... ))))) Trengs ikke uansett. Det står vel klart og tydelig i papirene dine at du skal ha KS uansett når det skulle skje....... Reflux er no dritt. Lite å gjøre med det desverre.Tabletter i første omgang, deretter er operasjon et alternativ (men da skal det være ille). Som regel forsvinner det jo iløpet av de første leveårene.... Synes det er skikkelig dumt at jeg er så kveldstrøtt, for det er sååå deilig å sitte oppe å pusle med noe etter at ungene har tatt kveld....bare nyyyyte stillheten... Prøvde å se filmen på tv2 i går kveld,men zzzzzzzzzzzzzzzzzzz Nei nå er det på tide å gå ut igjen....maaaale ((((
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #16 Skrevet 11. juni 2007 Morn morn I dag slipper du å male )) En kollega av meg fra Gjerstad ligger i dette øyeblikket og trykker Er utrolig spennende! Fikk mld fra henne kl 6 i dag tidlig, da dro de på sykehuset... Sovet dårlig i natt også jeg :/ Ligger bare og er redd for at det skal starte opp av seg selv. Vil helst vente til torsdag nå, siden det er det tryggeste både for meg og bebis. Gubben har fri i dag, så vi skal ut på den "siste" bebis-shoppinga Litt klær og litt småting vi mangler. Moro Lønn og feriepenger kom også i natt, så d er moro i dag )) Også lurte jeg på å ta meg en tur til ei viss håndbaljente i Borge, som har hatt 3 KS, og få noen positive ord Hva skal du gjøre i dag da? Egentlig godt med litt regn i lufta nå syns jeg, godt for bøndene i hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå