Gå til innhold

Æsj... Benedicte nekter å ta flaske og smokk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, sånn kan det gå når mor og far glemmer å "trene med flaska". Vi har nå nemlig oppdaget at hun nekter å ta flaska. ( smokken er ikke så nødvendig at hun tar), og jeg som hadde gledet meg til å dra på sommerfest neste fredag. Ble sikkelig lei meg når jeg oppdaget at hun ikke "gidder" å lukke munnen rundt flaska.

Noen som har noen gode råd, bruker avent sine flasker. Vurderer å kjøpe noen andre tuter....hørt det kan hjelpe.Men hun lukker jo ikke munnen engang så jeg er neimen ikke sikker...

Ha en strålende helg jenter!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har bare ett råd, men påstår det er godt råd da hehe

Kjøp NUK flasker!! Camilla nektet å ta noe som helst annet enn Nuk sine. Vet at de har dem på leketøysbutikken på linderud senteret, men det er sikkert andre leketøysbutikker som også har dem. Har faktisk ikke sett dem andre steder enn i leketøysbutikker :-)

Har du prøvd smokker som er litt oppoverbøyd, flate under og i latex?

Camilla tar også dem men ikke de andre :-)

Nuk tutene er litt samme utformingen, flate under

Lykke til.... Løp å kjøp :-)

Skrevet

og selvfølgelig en strålende helg til dere også :-)

Lykke til med flaskeprøvingen :-)

Skrevet

Da skal jeg prøve det....

Er jo så irriterende siden hun tok flasken helt fint tidligere. siste gang hun ok flaska var for 3 uker siden....( men det var midt på natta og husker det var litt motstand da...)

Skrevet

Det er bare å prøve igjen og prøve igjen. Mia var - utrolig nok - også litt uvillig til å fa flaske i begynnelsen. Hvor vrien skal man være liksom, ikke vil hun ha pupp og ikke flaske, makan til lite næringsvett på jenta hehe. Men jeg bare prøvde og prøvde, lot den flaskesmokken være i munnen til hun tok tegninga så gikk det seg til. Men vi var jo helt avhengige av å få det til å funke da, så jeg var rimelig desperat. En annen flaskesmokk kan hjelpe, NUK-smokken passer på Aventflasker, så det kan jo lønne seg.

Skrevet

Vi brukte laaang tid på få Sebastian til å ta smokken, og har snart gitt opp å få han til å ta flaske. Noen ganger tar han flasken helt fint, men de fleste gangene så drikker han bare 20-40 ml og det blir bare spetakkel. Har både NUK smokk og flasketutter. Nå prøver vi oss i tillegg på fast føde og tuttekopper og håper på mer suksess med det:)

Skrevet

Må bare underskrive på disse NUK flaskene og smokkene. De fungerer som bare det her i gården i hvertfall. Ellers brukte de sånne "nebb" på sykehuset da de matet de små, som ikke var vant til å suge enda. Vi har det her hjemme og kan bruke de til nød. Men de fungerer helt supert, for da renner jo bare maten inn. Får kjøpt sånne på apoteket tror jeg. Hvis du ikke får tak i, har jeg noen ekstra som jeg lånte" med meg fra sykehuset, som du gjerne kan få låne og prøve.

Skrevet

Ellers tror jeg ett bra tips er at mannen din eller noen andre gir henne av flasken i starten og at du går ut av rommet. Det fungerer ofte bedre når de ikke er i nærheten av puppen. Blir hun da sulten nok så spiser hun uansett. Skjønner godt at du vil på fest med jobben ja.

Smokken bruker vi lite her. Hun er ikke spesielt interessert i den. Så her stresser vi ikke noe med det i og med at hun ikke er spesielt til å grine.Men vi har dyttet den litt opp mot ganen så hun skal forstå at den skal suges på. Men flere av mine venninner har forsøkt forskjellige smokke typer før barna fant en type de likte. Så kanskje du bør prøve ett annet merke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...