lille-snupp Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 hei... er ikke så aktiv på å skrive innlegg her inne, men nå kommer en liten utblåsning, bare for å lette litt på trykket i hodet:) Jenta mi på snart 11 mnd har hatt hoftegips i 6 måneder nå, og klokka 14 skal vi på sykehuset for å fjerne gipsen. Jeg er så sinnsykt nervøs og gruer meg helt forferdelig.. Hun er livredd for alt av typiske motorlyder for tida, så ser for meg at det kan bli ganske traumatisk at noen skal sage av gipsen hennes, den er jo nesten som en kroppsdel for henne.. Kjenner jeg er helt kvalm, og skulle ønske det var meg som måtte gjennom dette og ikke hun! Blir nok noen tårer på både liten og stor i dag.. Samtidig så gleder jeg meg veldig, blir utrolig rart å skulle se "hele" jenta si for først gang på 6 mnd, har jo ikke sett beina hennes siden hun var 4,5 mnd gammel! Har vært på bukseshopping nå, men aner jo ikke størrelsen hennes eller noen ting... håper alle kan krysse fingra for oss, at alt går som det skal, og at hoftene begynner å se fine ut, og at hun ikke blir for redd...
mumbo Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Oi, stakkars lille jenta di! Men det blir sikkert deilig for henne å komme ut! Og bare fordi jeg er nysgjerrig, hvordan gjør man med bleier og klær og sånt når hoftene er i gips?
MartinFelipe07 Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Ønsker deg lykke til! Kanskje du er mer nervøs enn henne??? Men skjønne godt at du er det! Får bare håpe at alt går fint da! Ønsker både henne og deg lykke til!
lille-snupp Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2007 Tusen takk for lykkeønskinger, har vært en tøff dag men med et strålende resultet, som jeg har skrevet om i en annen tråd her:) Praktiske ting med gips ja.. he he, det byr på en del utfordringer....gipsen går jo fra livet til anklene på begge føtter, gipset i spagat i hoftene. men det er laget et lite hull i skrittet, slik at man får vasket rumpe og smuglet bleie inn i gipsen. En merkelig prosess, men man vender seg til det meste! Litt bæsj på gipsen må man bare regne med. Nå vet vi knapt hvordan vi skifter bleie på en gipsfri baby:) Innendørs har vi kun brukt body og sokker, body da i str 86 (bruker visst egentlig 74 ser vi nå) kneppet utenpå gipsen. Av bukser har vi funnet ut av sparkebuksene til nøstebarn kan brukes, fordi de har knapper i hele skrittet, slik at vi trakk buksa over hodet og så kneppet den rundt gipsen:) Man finner alltid praktiske løsninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå