1 høne i haneflokken-født Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 hva bør barn som har ADHD holdes helt borte fra? finnes det nettsider der man kan lære mer om ADHD hos barn og hvilke symptomer man kan se etter hos barnet?
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hjerne_og_nerver/adhd Der skal det også være en del nyttige linker nederst.
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 De anbefaler jo å holde slik barn unna sukker og mest mulig unna hvetemel og poteter også, men dette er nok litt idividuelt. Er sikkert masse steder på nettet du kan lese om ADHD, men det finnes en bok som dette som er kjempebra om du vil fordype deg litt i emnet. Den heter "Kan de ikke bare ta seg sammen?" og tar for seg ADHD og Tourette (som ofte går hånd i hånd). Den luker også bort endel vanlige missforståelser rundt diagnosen, som at alle med ADHD må være aggressive (det er faktisk ikke endel av diagnosen, men er ofte en tilleggsdiagnose) at de ikke kan konsentrere seg om noe over tid (det kan de, men det må være noe de har interesse for) osv. Husker desverre ikke navnet på forfatteren av boken da.
Sentralstøvsugeren Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Nasjonalt senter for AD/HD og Tourettes.....der kan du få tilsendt informasjon fra........ det er jo omdiskutert det med mat og AD/HD.....men er visst bevist at fiskeoljer er veldig bra....så tran....ellers så blir jo unger "hypre" av all søt mat, frukt pga fruktsukker og melkeprodukter har jeg hørt....
Sentralstøvsugeren Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Lisbeth Iglum Rønhovde er forfattern av "kan de ikke bare ta seg sammen"
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Du skal holde de unna e stoffer blandt annet. Jeg fikk en diett hoe PPT her som heter Feingold dietten. Min gutt kan ikke spise kinderegg sjokolade bla. Du må bare prøve deg frem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå