Gjest Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Har noen hatt mono veldig veldig lett, og kan si at jaaaada, etter tre uker var alt som før? Eller skal jeg fortelle ungen at du må nok bare skrinlegge alle cup'er og samlinger i sommer, vennen, og ikke regn med at du kan utfolde deg på stranda heller, for du kommer ti å hangle i tre måneder?
ragna Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 vel, kyssesyken foregår veldig individuelt. noen ligger strekk ut i 6 mnd (!) mens andre reiser seg opp som før etter noen uker. når det er sagt; har du fått påvist kyssesyken på ungen? hadde ikke stolt på diagnosen før det ble påvist grums i blodprøven min....
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Nei, tatt prøver i dag, så det tar ei ukes tid... Men mammaer må grave litt så de er forberedt...
ragna Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 ingenting galt med å grave litt, gleden blir større om det skulle vise seg å være feil. Og; kunnskapen du har tilegnet deg ved å grave kommer deg til gode om det skulle vise seg å stemme.
lilja70 Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Gikk i klassen min når treåringen var et sprellefrø i magen min;-( Problemet er vel egentlig at de ikke skal få noen støt mot nyreregionen(?). Flere av elevene hadde legeattest på at de ikke skulle ha gym i et halvår, men stranda er vel grei, vil jeg tro. -Fotball nei, stranda ja.
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Ja, jeg håper jo at det går raskt og at han nærmest erklæres frisk... har det lett men har øm lever og milt, så stemningen er ikke på topp...
lilja70 Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Milten var det ja. Det begynner å bli en stund siden, og jeg begynner jo å trekke på åra, så... Skikkelig god bedring til ham, i allefall!!!
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Takk. Akkurat nå veit jeg ikke hva jeg ønsker, at prøvene sier mono, som ikke er særlig kult, eller at de ikke gjør det men han har vondt likevel og så må vi i gang med noe annen utredning av skumle ting...
lilja70 Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Jeg verka enormt når jeg hadde nyrebekkenbetennelse da... -Og det er jo mindre skummelt, men ikke så vanlig hos gutter, kanskje. Lungebetennelse kan også verke godt, og flere av disse infeksjonsgreiene kan verke i musklene, om man hoster mye, eller kompenserer når man sover... Det er ofte vanskelig å si akkurat hvor man verker også.
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 Det som verker mest nå er at han går glipp av så mye om dagen... kan jo knapt gå.
eva luna Skrevet 8. juni 2007 #11 Skrevet 8. juni 2007 Det kan dessverre ta veldig lang tid før det er ute av kroppen og man kan begynne igjen med trening, begynner man for tidlig å trene igjen så risikerer man å forlenge hele prosessen. Samboeren min fikk kyssesyken uten å vite det, jobbet og stod i til han en dag kollapset. Tok 8 mnd før han var frisk nok til å jobbe igjen. Mesteparten av tiden tilbrakte han i sengen uten å orke å spise, lese, se på tv eller gjøre så mye annet. Ble skikkelig deprimert og på det verste måtte han flytte hjem til moren sin et par uker fordi han orket ikke engang høre bråk når ungene lekte. Min fetter ble også ganske hardt rammet og han måtte legge fotballen på hyllen et par måneder, var så dårlig at han ble innlagt på sykehus. Men det finnes de som føler seg ganske bra igjen etter bare noen uker, så det er ikke så mye annet å gjøre enn å holde seg i ro, følge legens råd og se formen an. Det kommer maaaange somre igjen og mange nye cup'er :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå