Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 men det jeg er redd for er å prompe faktisk..me lyd!
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Ta det helt med ro, du vil sikkert uansett skrike eller brøle så høyt at du overdøver de lydene likevel.. *klappe deg beroligende på hånden* Hehe... Eller kanskje det ikke var så beroligende likevel? ;-) Neida, men jeg tror ikke det vil bli noe problem, kan faktisk ikke huske at jeg prompet med lyd under mine fødsler, i hvertfall ikke som jeg la merke til, og jeg er nå ellers plaget med litt luft i magen til vanlig.
Miss Elizabeth Bennet Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Jeg har liksom aldri skjønt det der med redsel for å miste kontrollen under fødsel. Det gjør man jo uansett. Jeg kan vanskelig tenke meg noen situasjon hvor du er så til de grader prisgitt din egen kropp og hva den kan finne på. Man kaster opp, kjefter, griner, skriker, og promper og bæsjer sikkert også innimellom. Det er bare sånn det blir helt mot slutten når riene er som hardest. Men det er jo bare helt naturlig. Og alle som jobber på en fødeavdeling er veldig vant til det. Jeg kjenner en som skryter av at hun ikke kom med annet enn ett eneste grynt under fødselen. Klarte å holde på kontrollen, liksom. Jeg synes ikke det er noe å skryte av, jeg synes det høres krampaktig og forferdelig slitsomt ut. Nei, slapp av, og ta tingene som de kommer. For det kommer de til å gjøre. Ikke fullstendig uten kontroll, men det som skjer, det skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå