Gå til innhold

Dere som snakker om uv-drakter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 15 mnd, har ikke begynt og bade på stranda enda.. Skal det snart, i sommerferien vår.. Bør han bruke uv drakt eller hva?.. Lov og spørre;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du jo svar på det på den lange tråden om uv-drakter. Vi er uenige, du må finne ut hva du vil for ditt barn og gå for det.

Skrevet

Eldste gutten min var omtrent så gammel som din forrige sommer.

Brukte aldri UV drakt på han. men smurte han godt på utsatte steder som suldre, rygg,ører, nakke, nese, kinn, rist o.l..........

Han ble litt rød i kinna en gang. Aldri brent på kroppen......

Han gikk naken eller i bade shorts hele sommeren.....

Har ikke tenkt på Uv drakt til han i år heller......

Skrevet

Jeg ville anbefalt en UV-drakt da.

Når du er ved vannet så er det UV-stråler til og med i skyggen.

Du slipper å smøre store områder av huden til barnet inn med skumle kjemikalier, som de likevel blir solbrent av. Smurte selv min med Den "best i test" på solbeskyttelse solkremen, garnier ambre solaire kids, han ble solbrent fordet. Til tross for at jeg smurte hver tredje time.

UV-draktene er tynne, de puster og føles derfor ikke klamme for barna. De har solfaktor 50+ og tørker raskt.

Skrevet

Jeg synes det kan være greit å ha :-) Er jo samme stoff som badetøy, tynt og lett, og siden det ikke er så lett å holde han unna direkte sollys lenger ville jeg nok absolutt vurdert det ja, evt bare en sånn uv-t-skjorte..! :-)

Skrevet

Takk for svar fra dere alle sammen, jeg vet ikke om jeg skal kjøpe den hehe. Synes det er kanskje litt unødvendigvis.. ...?..

Skrevet

kommer litt an på solvettet til foreldrene også:) Unngår en sola i de værste timene midt på dagen, )som er anbefalt + flink til å smøre. Bruker gjerne t-shirt på gutta mine også jeg. Har uv drak også, som har blitt hyppig brukt når vi har vært lengre perioder i varmere strøk.

Skrevet

Jeg synes UV dralter er helt supre, og skjønner ikke hvorfor noen synes det er unødvendig.

Man vet jo at både UVA og UVB stråler er skadelige, og vi får flere og flere tilfeller av hudkreft er i landet. Uansett om barna ikke blir brent, utsettes de for skaldelige stråler fra sola!

Solkremer inneholder mye kjemikalier, og hvorfor utsette de minste for dettte? Etter min mening må det da være mye bedre å ta på de en UV t-skjorte enn å måtte smøre de hver 2. time med noen som potensielt er veldig skadelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...