Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 menn går til kjøpmannen for å kjøpe ei flaske vin. De kjøper en flaske til 30 kr og betaler 10 kr hver. Da de har gått kommer kjøpmannen på at flasken kun koster 25 kr og sender derfor bygutten ut med 5 enkroner. Bygutten beholder selv 2 kr og gir de tre menn 1 kr tilbake hver. De har betalt 9 kr hver, altså 27 kr, og bygutten har 2 kr. 27+20=29. Hvor ble den siste krona av?!?

Løsning?:P

Videoannonse
Annonse
Gjest otilie79;)
Skrevet

Hvis de har betalt 25 kr tilsammen, så gir bygutten de tre tilbake hver si krone, altså 3 kroner tilsammen får vi 28 kr + de to kronene bygutten beholdt blir 30 kr.

Skrevet

Mulig jeg er veldig blond, men tror ikke jeg helt klarer å se løsningen her :) Kan noen som ikke er fullt så blonde komme med et svar :)?

Skrevet

Hvorfor har de betalt 27 kroner for en flaske som kostet 25 kroner? Skjønner ikke noe jeg visst :)

Skrevet

Det er vel fordi gutten tar 2 kroner selv.... MEN, jeg tenkte jo at den var så enkel som de 3 kronene går opp i opp....MEN, det ble en altfor enkel løsning for meg... Forventet noe veeeeldig vanskelig:p Derfor jeg spør, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...