Gjest Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Dersom dere er redd for noen da. Jeg er kjemperedd for edderkopper, som så mange andre kvinner, enda jeg VET de norske eddisene ikke er farlige. Er blitt litt tøffere med årene etter jeg ble mamma, men er fortsatt veldig redd dem. Og så er jeg "redd" klegg fordi jeg ikke tåler bittene deres, er ikke redd dem i seg selv, men de er veldig glad i meg og blir jeg bitt hovner jeg ekstremt mye opp (gjerne opp til 10 cm i diameter, ser ikke ut!), derfor blir jeg litt hysterisk når de er nær meg. Ellers er jeg ikke redd for noen insekter egentlig, veps osv går helt fint. Liker jo ikke at de flyr nær meg, men spretter ikke opp fra stolen heller liksom, til tross for at jeg er blitt stukket en 5-6 ganger før. Hva er dere redde for?
Monajenten Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Jeg er skikkelig pysete og redd for det meste av insekter. HATER edderkopper jeg også, og hyler når jeg ser en:-( Ellers syns jeg makk er skikkelig ekle selv om jeg ikke er direkte redd for dem. Og får litt småpanikk når en million veps svirrer rundt meg.
snuppi min Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 FLÅTT!!! Helt hysterisk, og livredd for at jeg eller lillegutt skal få det på oss... Ellers er jeg ikke så glad i edderkopper jeg heller, eller sånne øyenstikkere (kaller dem helikopter dyr jeg)
Pysa Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 alle. selv små knott. men digre edderkopper og nattsvermere er verst. insekter er enda et bevis på at gud ikke finnes.
Chevy mamman til Brage Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Redd veps og liker ikke mygg eller andre stikkedyr, er allergisk,
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Alle!!! Hehehe..er håpløs når det gjelder insekter.. takler de ikke. Spesielt edderkopper, veps, mygg osv. Grusomt
*Rutletutt* Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Stort sett alt som kryper og kravler....æsj....vet de ikke farlige, men SÅ ekle....spesielt edderkopper...*grøss*
Rusketuska Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Jeg HATER edderkopper!!!!!! Angst...... De små går helt greit, men de store......æsj........ og hjelp!!!! Før vi drenerte her i fjor, hadde vi mange!!! store eddekopper!!! De var så store og kvalme, at jeg sov på en madrass oppi stua i 4 mnd!!!! ;(((( Ekle!!!!!!!!!!!!!!!! Men, etter dreneringen har jeg kun sett en!! ( og den døde ganske fort )) Ellers er jeg ikke redd for noen småkryp eller innsekter
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 Dor å være pirkete, så er altså ikke edderkopper insekter. De er leddyr.
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #11 Skrevet 8. juni 2007 "Dor" skulle da egentlig være "For", bare for å gjøre det klart.
hårsår Skrevet 8. juni 2007 #12 Skrevet 8. juni 2007 Jeg tenkte faktisk det samme, men hengte meg ikke oppi det..=)
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #13 Skrevet 8. juni 2007 En så åpenbar feil, klarer jeg ikke å passere. Blir som å kalle en øgle et pattedyr.
Twig Skrevet 8. juni 2007 #14 Skrevet 8. juni 2007 Jeg blir hysterisk om vepsen nærmer seg meg.. jeg tåler ikke stikk fra veps (og ja jeg vet det er dumt å bli hysterisk ak da) Jeg liker ikke store edderkopper, klegg, kakerlakker (og lignende kryyp)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. juni 2007 #16 Skrevet 10. juni 2007 Edderkopp Flue Veps Klegg Humle Knott er jeg ikke redd for. Er bare å vente til de setter seg ned og *bang* Er livredd for veps, humle og bie. Bare jeg hører en så løper jeg inn! Også er jeg faktisk redd for fluer åsså. Eller ikke redd, men føler meg ikke komfortabel me de!!!!!! Æsjj.. Jeg ble brent av en humle en gang da jeg var 12år. Jeg la meg i senga mi, kjente at det var noe rart i lakenet, men la meg over på magen for å sove. Da hyla jeg og spratt opp av senga! Pappa kom ned og drepte den for meg, men jeg turde ikke å ligge der den natta. La meg oppe jeg!
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 10. juni 2007 #17 Skrevet 10. juni 2007 Flått og klegg er de to jeg absolutt ikke vil at meg selv eller mine (eller noen i det hele tatt for den saks skyld..) skal bli bitt av... *grøss*.. fant min første flått på lille Puzi'n vår i fjor høst... æsjåfysj.. Har aldri blitt bitt av klegg, men har sett bittene og hørt at det er litt vondt når de biter...
Gjest otilie79;) Skrevet 10. juni 2007 #18 Skrevet 10. juni 2007 Redd dem alle. Ingen nevnt, ingen glemt hehe:o)
Espoir Skrevet 10. juni 2007 #19 Skrevet 10. juni 2007 Edderkopper veps klegg flått og SKOLOPENDERE!!!!!!!!!!!!!!! UÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #20 Skrevet 10. juni 2007 Du får bare beklage min uvitenhet, jeg trodde oppriktigtalt at edderkopper var insekter :-)
Espoir Skrevet 10. juni 2007 #21 Skrevet 10. juni 2007 Det er da ikke så nøye. Ihvertfall ikke når det gjelder våre totalt uvitenskapelige oppramsinger av skumle kryp. Skolopenderen er heller ikke noe innsekt, men de er nå samme ulla alle sammen, eklingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå