♥lurelure♥ Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Så de hadde det, tette for å unngå lukt osv.. Jeg skal bruke vanlige pampers / libero (ikke tøybleier). Hva tenker dere om en slik bøtte? Fungerer det like greit med plastposer og kaste dem ofte? (eks ta hver bleie i en brødpose og så samle dem i en søppelpose?? ) og kaste ofte selvsagt... Vet ikke om vi har plass til den store bleiebøtta.. .Har så lite bad...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Sikkert en smart sak, men...syns det er like greit å få bleia ut i søppelet med en gang...litt frisk luft som bonus! Ps. det finnes egne bleie-poser...nesten alla sånne man bruker når man lufter hund..små og lette å knytte for, holder all lukt inne!
Reidis Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Har aldri brukt bleiebøtte. Har heller skiftet bleiesøppelposen ofte og med en gang det er bæsj.
svimsa81 Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Det funger like bra og ta en brøpose og knyte den godt igjen og kaste dem i vanlig søpel.. Det gir ikke noe lukt det. Jeg gjorde det med første min og tror jeg gjør det nå også. Eller så får du små bleiebøtter også...
♥lurelure♥ Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2007 Hvor får man kjøpt sånne bleie poser da?? Hørtes greit ut:)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Syns sånn bleiebøtte høres ut somen skummel sak...type stink-bombe... Få bleiene ut med en gang, det er best.
Miss RM Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Jeg kommer til å kjøpe bleiebøtte, og tror nok ikke det er så dumt. Bor i tredje etasje, og tror ikke jeg kommer til å ha mulighet til å løpe ut så ofte som det trengs. Så en bleiebøtte som hindrer lukt er nok ikke så dumt da...
prøvekluten+3små Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 vi har en slik..slett ikke dumt om man ikke har søpla rett utenfor huset,men så flytta vi like etter,så mye brukt ble den egentli ikke..så om noen her vil kjøpe den billig,så be my guest;o)her står den bare i boden og samler støv;o)
mamma'n til ina og ada;o) Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Det er nok opp til hver enkelt og en smak sak, den er ikke stor hvis du tror det, er som en vanlig søppel bøtte man ofte har på badet. Jeg har ei jente på 3 og fikk en gammel bleie bøtte da jeg fikk henne, var stor fornøyd helt til de bytta bøtte og refil i butikkene, da passet ikke de til min bøtte lenger, kuttet da ut bøtta, men har nå, etter over ett år uten gått til innkjøp av ny bleie bøtte. Nå er det slutt på den fæle lukten på badet og ikke minst ute i stativet nå som varmen kom. Det hjelper ikke med vanlige poser da, uansett hvor godt man knytter de igjen. Så her er bleie bøtta komt for å bli....;o)
Guttemamma x 3 Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 Det spørs hvordan du bor. Vi bodde i 5 etasje uten heis og for å komme til søppelbøttene var det 5 etasjer ned, ut kjellerinngangen og ned på parkeringsplassen. Med 8 bæsjebleier i døgnet var det uaktuelt med så mye løping. Synes bleiebøtte fungerer fint. Husk at den ikke bør stå på varmekabler. Sett den på et gryteunderlag e.l.
kazy Skrevet 8. juni 2007 #11 Skrevet 8. juni 2007 bleiebøtte- nei takk:( dette hørtes negativt ut, jeg vet det!! jeg jobber i barnehage og vi brukte bleiebøtte i starten, men valgte å slutte med den da den er insatt med et parfymestoff som lukter PY. vi syntes bare det ble rot med den, og gikk over til å putte hver bleie i en pose og knytte igjen. det virker flott, og vi slipper den ekle lukten fra sangenic bøtten, som vår bleiebøtte er kalt.. lykke til, du må nok velge selv, men jeg anbefaler deg å la være å kjøpe bleiebøtte:) god helg
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 8. juni 2007 #12 Skrevet 8. juni 2007 Det er i alle fall en myte at de er luktfri.... Hadde en sånn til førstemann og ifølge reklamen skal "hver enkelt bleie bli pakket inn i en velduftende plastfilm". OK, forestill deg den "duften" blandet med tiss og bæsj - PJUK! Så den er pakket bort og kommer nok ikke frem igjen til den nye babyen. Får finne på noe annet... ;-)
hm hm Skrevet 8. juni 2007 #13 Skrevet 8. juni 2007 Har pakket drittbleier inn i brødpose og så lagt de i bleiebøtta. Altså dobbel innpakning. Har gått fint, vi har ikke varmekabler, men det er ikke til å unngå litt lukt uansett. Hvis man bor i første etage er det like greit å ta de ut etterhvert. Ihvertfall når de blir litt eldre og det ikke er så høyfrekvent bæsjing. De skal kastes i Bioavfall her, ikke i restavfall.
Ioren Skrevet 9. juni 2007 #14 Skrevet 9. juni 2007 Vi får låne en bleiebøtte gratis, så vi kommer tl å prøve den iallefall, men tror ikke vi hadde brukt penger på å kjøpe en ny nei... =) Vi bor i 1 etasje, og med søpla på vei til bilen/postkassa/osv, så vi hadde nok klart oss uten, men i og med at vi ikke har utgifter annet enn posene for å prøve det, så gjør vi det en gang, enten funker det for oss, eller så gjør det ikke det =)
Tpop Skrevet 9. juni 2007 #15 Skrevet 9. juni 2007 Vi var kjempefornøyd med den vi hadde, men skiftet hvis det ble mange bæsjebleier ja. Nå har vi varmekabler så vet ikke åssen det blir da, men vi prøver hvertfall. Setter den før på benken på badet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå