Gå til innhold

Bruker ungen din klær el ting du selv brukte som liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna mine har brukt kjøkkenstol som jeg brukte som liten.Brun og ikke så fin,men utrolig god og praktisk.Snuppa bruker endel kjoler som jeg hadde,har faktisk på seg en rød matroskjole nå som jeg hadde.Kan ikke fatte og begripe at jeg har vært så liten.

Synest det er kjempe spesielt at hun bruker det samme som jeg hadde.Kjolene ser jo fine ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjør de ikke, eller jo! Vi har faktisk noen puslespill og spill fra da jeg var liten som guttene bruker :-)

Skrevet

mine har bunader fra meg og min søster,dåpkjole, dukkevonga mi og mange andre leker og nå har jeg gjort istan indianertelt etter oss. de har og så mange bøker etter meg .og noen kjoler. etter far har de senga hans nå bruker hu minste den. mi seng som og så har væert mamma si bruker de når vi er hos mine foreldere

Skrevet

Ja, mamma har tatt vare på masse ting fra da jeg var liten... Så her i huset har junior brukt sånn høy stol som kan deles i to, og nå tripp trapp stolen. Brukt noen ull dresser, og pledd. Men etter meg var jo masse rosa og rød - og det bruker ikke min lille gutt.. Men kommer det ei jente noen gang er det mange fine klær som jeg kommer til å bruke. Og når vi er hos mine foreldre som bor 6 timers kjøre tur unna så ligger junior i senga som jeg brukte da jeg var lita, og leker med lekene som er etter oss ungene.. Koselig at mamma har tatt vare på alt syns jeg...

Skrevet

Har noen fine plagg som mamma tok vare på som jeg har brukt til jentene ja :-) KOselig å ha sånt. Finkjoler og fint strikkatøy som oldermor strikka. Svigers bruker tripptrappstolen og senga som pappan og tanta brukte som små. Jeg brukte barnesenga som pappa brukte som liten til eldstemann første tida...malte den hvit og laga himmel og pen kant til den.

Mamma brukte den senga til alle i søskenflokken.

Nå står den på hytta, så vi har barneseng der også.

Skrevet

PLuss dåpskjolen da..den har gammeltanta mi og låner ut når det er dåp.. Alle som er døpt i den får brodert navn og dato på kjolen.. Jeg er selv døpt i den og alle barna mine er/blir døpt i den.

Begynner å bli mange navn på kjolen nå... KJempe artig i grunn.... Jeg skal få sydd en kjole som mine barnebarn kan få bruke siden den nok er litt tynnslitt etter 3 generasjoner nå...og neppe holder til 4 generasjon.

Skrevet

Snuppa har faktisk bøker og leker også som jeg hadde da jeg var liten.Men de fikk ny dåpskjole da den jeg hadde var 75 år og borte,Skulle ønske at vi hadde hatt den også.

Skrevet

Både leker, klær også sover han med bamsen jeg brukte fast hver natt fra jeg fikk den til jeg var 17 :o) Nå sover han med den hver natt :-)

Skrevet

Jepp!! =D Alt fra bunad, til sparkebukse og nå også til sommerkjoler! Moren min var veldig sånn "jeg-har-en-liten-prinsesse", hehe, så mini har masse, masse, masse flotte sommerkjoler etter meg! Og det passer ypperlig i dette været! =D

Skrevet

Jepp, dåpskjole og noe mer, blant annet en kjempe søt sydvest... ;)

Skrevet

Ja det gjør de! Har en fin oransje og brun kjøkkenstol som begge mine jenter har brukt. Lammeskinnsposen mamma fikk til meg har begge to brukt. Noen klær, skikkelig kule jakker, og noen leker. Synes det er kjempegøy å se mine barn med disse tingene. Og barna synes også det er moro når vi ser på bilder av meg og min lillebror, for det er endel ting de kjenner igjen.

Skrevet

Masse klær og enda flere leker hehe :) synes det er kjempe koselig jeg! Er så lei meg for at hun ikke kunne bruke vognen min også.

Skrevet

Her har vi vokse seng og barnestol som er fra mamman min var liten (siden har jeg og brødrene mine brukt det også), tripptrapp og sprinkelseng fra jeg var liten. Pluss en del ullklær, leker og bøker. Syns det er gøy at de kan bruke det samme som mamman og mormoren dems har brukt=)

Skrevet

Ja, Ingvild har noen plagg som jeg brukte da jeg var liten. Blant annet en råtøff sparkebukse. Den er rød, oransje, gul og svart, med striper noen steder og ensfarget andre steder. Dødskuul! Har fått masse komplimenter for den og snuppa kler den kjempegodt (hun har rødt hår, som meg...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...