♥ McQueen♥ Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Vannet gikk litt over halv 6 og jeg ringte til føden. De sa jeg bare kunne gå å legge meg igjen og vente på riene. Er dette helt vanlig?? Trodde at når vanet var gått måtte jeg komme inn med en gang...
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 I Bergen er det i hvertfall vanlig prosedyre at man skal vente til man har rier før man kommer inn, evt at man får en sjekk etter 1/2-1 døgn dersom man ikke får rier innen dne tid. Unntaket er dersom babyen ligger i seteleie, da skal man inn med en gang og ligge flatt til en hentes av ambulanse.
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 ps, om hode er festet elelr ei har ikke noe å si på KK i Bergen, de har gått vekk i fra at man skal legge seg ned når vannet er gått selv om hode ikke er festet.
♥ McQueen♥ Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2007 Det som var rart var at hun ikke spurte om hodet er festet. Det er det, jordmor bekreftet det forrige onsdag, men det kunne vel ikke hun vite da jeg ringte???
Bebbies i magen Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Jeg hadde ringt igjen jeg, hadde jeg vært deg, og reist inn for en sjekk. Man vet jo aldri hvor fort det kan gå etter at vannet har gått. Lykke til!
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Jeg ble satt igang sist.. og vannet mitt gikk kl 7 om morgene, da jeg skulle opp for å tisse. Jeg ble kjempe stussa over at jormor var helt rolig.. og sprute meg om jeg hadde vondt..nei sa jeg.. ja men da kan du jo bare spise frokost og ta deg en dusj.. så får vi se om du får noen rier ut på kvelden.. Men kan vist gå lenge uten vann. og det er ikke noe problem å vente på at riene kommer om hodet har festet seg. Om ikk ehodet hadde festet seg... kunne du ha fått rier og navlesnoren til lille kunne komme i klem.. det er derfor man skal legge seg ned ved evt vann avgang og hodet ikke er festet.. Men om du er usikker.. så skader det ikke føden om du riger og snakker med dem, dem forklarer deg alt og kanskje dem vil at du skal komme inn, får å kjekke sammentrek og åpning. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå