Gå til innhold

Lillesøstra til sønnen min, ta kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 8 år. Han har ei lillesøster på 3,5 år. Dei møttes ganske regelmessig i ca 2 år. Han huske det veldig godt og savne ho veldig. Ho huske det nok ikke. Faren til sønnen min får ikke møte datteren sin. Vet ikke hvorfor, men han er sikkert skyldig i det selv.

Er det frekt av meg å ta kontakt med moren til lillesøstra? Det er jo synd at han skal vekse opp uten å kjenne ho. Men uansett så blir det sjelden at dem har annledning til å møte hverandre, 10 timerkjøring i mellom meg og moren. Men jeg synes at dem fortener å vite om hverandre! Jeg kjenner ikke moren, men jeg kjenner familien hennes litt og dem er hyggelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes du skal ta kontakt jeg..

og så kan du jo kanskje informere far om at du gjør det...

Skrevet

Ring moren til lillesøsteren og snakk med henne. Synes ikke du trenger å si noe til faren til ungene ennå. Det er sikkert en grunn til at faren ikke får treffe datteren..

Synes ikke du skal si noe til sønnen din om dette ennå. Kjipt om han gleder seg til å treffe lillesøster og så får han ikke det.

Skrevet

Synes du skal ringe moren hennes og spørre om hun synes det er ok. Trenger vel egentlig ikke å blande inn faren siden han ikke får møte datteren sin. Dette er noe mellom din sønn og hennes datter.

For barna sin skyld synes jeg dere skal møtes av og til, og gi dem muligheten til å bli kjent med hverandre. Det kommer en dag da dere ikke finns mer, og da kan det være godt å ha søsken rundt seg.

Skrevet

Sønnen min har en eldre søster. Ingen av dem har kontakt med faren sin, men de har god kontakt med hverandre. (er bare 20 mndr mellom dem da)

Jeg synes du skal ta kontakt med henne, er enig i at de trenger å kjenne hverandre.

Ikke informer far, han har ingenting med det å gjøre så lenge dere ikke er sammen lengre :)

Skrevet

Takk for svar! Da prøver jeg å ta kontakt! Litt nervøs for å bli skikkelig avvist. Men da kan jeg ivertfall si til sønnen min at jeg prøvde, når han blir større og skjønne litt mer.

Skrevet

Helt enig med deg, selv om jeg dårlig kan skjønne hvorfor hun vil avvise deg. Det er vel for barnas skyld!

Lykke til.

Skrevet

Det synes jeg du skal:-) Det er et fint initativ! Hun gir deg nok ikke en negativ tilbakemelding.... Håper det ordner seg!

Skrevet

Skaff en dialog med mora til søstra til sønnen din, kan jo henne hun går rundt å tenker på akkurat det samme!

Skrevet

Min eldste sønn er 7 år nå, han har en eldre bror som bor hos faren sin.(jeg er bare stemor da) Men jeg har tatt kontakt med stemor til storebror, så de treffes med jevne mellomrom de altså. Det er litt vondt å ikke få treffe sine søsken, så dette syns jeg du bare skal gjøre :)

Men er enig med de som sier at du ikke skal informere far, det er ikke hans sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...