Piipii Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Jeg har vært 50% sykemelt en stund nå og når jeg fikk lønn fra arb.giver så fikk jeg ikke for de dagene jeg har vært sykemeldt. da jeg tok kontakt med de sa de at de ikke utb det men at det er nav jeg skal ha penger i fra. Jeg er klar over at etter 16 dager er det nav som bet meg sykepenger, men det er jo vanlig at arb.giver utbet. dem og for refundert dem fra nav, er det ikke sånn? Da jeg sa det til erb.giver sier hun at siden jeg ikke er fast annsatt ennå, gjelder ikke det meg. Men at jeg selv må kontakte nav for å få sykepengene, syns dette virker rart........!!!!!!!!
nettie med 4 små Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Dette er opp til bedriften. Jeg er ansatt som butikksjef i en stor dagligvarekjede og de forskutterte ikke sykepenger... Så Nav skal ha den bakerste delen av deg
Nr. 2 . Mor til 2 søte sneller Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Det er opp til arb. giver. Noen utbetaler til ansatt for så å få tilbake fra NAV. Men de fleste gjør det ikke. Det er du som må lev. sykemeld. til NAV og sørge for at du får dine kr. fra dem.
Brenda med 2 ute Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Jeg rakk ikke og gå over på fastlønn før jeg blev sykemeldt så jeg får panger fra nav. De 1e 16 dagene betaler jo bedriften. Så skal de betale det du faktiskt jobber, resten kommer fra nav. Sånn funka det for meg og det gikk bra=), men jeg var bekymret jeg og før alt falt på plass.
Piipii Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2007 Ok så rart. Snakket med nav nå og de sier det motsatta. Hvis det ikke er privat skal de utbet. sykepengene og få dette refundert av nav, men siden de er private kan de velge..... Og uansett så må jo arb.giver sende inn lønns og skatte opplysninger, så da syns jeg de kunne sende inn sykemeldingene mine også, men men. Det er vel kanjse litt mye å forlange:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå