Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Jeg skattet i fjor både til oslo og romerike. Til oslo måtte jeg betale endel mens av romerike fikk jeg igjen 18000. Det jeg lurer på er siden jeg måtte endre skattekortet mitt for 2007, får jeg fortsatt igjen 18 000? Uff nå virker jeg jo hjernedød men jeg er så trøtt og sliten. Det logiske er jo at jeg fortsatt får igjen 18k siden jeg ikke har endret noe fra i fjor ?
doffine Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 hm... når en flytter fra en kommune til en annen, da skatter en til den kommunen en har flyttet fra ut året... uansett når tid på året en flytter..
4barns mor Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Er det slik at du har restskatt til Oslo kommune og får igjen fra Romerike? Dersom du har restskatt blir nok det trukket fra de pengene du har til gode. Endring av skattekort for 2007 har ingen ting med skatten fra 2006, det er den vi får igjen nå. Er du usikker, så ta kontakt med skatteetaten.
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 HÆ? nå skjønte jeg ikke? haha!
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Ja, men restskatten jeg skylder til oslo betaler jeg jo selv? Jeg skjønner ikke helt dette.. har sendt et brev ,men ikke fått svar..
4barns mor Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Tror det blir trukket fra den summen du skal ha igjen. Det offentlige er kjappe med å trekke fra skattepengene dersom du er skyldig penger. Skylder du mer enn du får igjen? Ring skatteetaten å hør med dem.
Mor til en stor og en liten Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Du sier først at du måtte endre for iår, men så at du ikke har endret noe fra ifjor.... Du mener kanskje at du har endret skattekortet for i år, og om du da fortsatt får igjen de 18 000 du skal ha utbetalt nå i juni??? Ja, det får du. Endringene iår får du se neste år :-)
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Ah, supert! *thumbs up!* Ja, Jeanette_AA, men jeg skyldte en haug i fjor (arv osv) og da betalte jeg det jo selv i august og de andre terminene
4barns mor Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Så du skylder ingen skatt nå? Dersom du ikke skylder skatt nå, så får du pengene du har til godt. )
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 Jojo, men jeg har fått høre at jeg ikke skal betale før i August slik som det var i fjor også, dette er da til oslo. Jeg skjønner ikke en dritt av dette... Må ringe.. heheh så jeg ikke blir lurt trill rundt.. Fordi mannen min også skylder skatt til en annen kommune, men får igjen fra romerike og han skal ikke betale restskatten før i august
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå